Hunedoara înceteazã a mai fi ”municipiul de la capãtul drumului”

Consiliul judetean Hunedoara lanseazã o investitie ce priveste  modernizarea soselei ce leagã municipiul de pe Cerna de Drumul European E79 , la Cãlan, si mai apoi de Autostrada A1
Municipiul Hunedoara va beneficia de o conexiune rutierã modernizatã spre Cãlan care, în pereche cu cea deja existentã spre resedinta de judet, îi va asigura orasului o interconectare rutierã mai eficientã cu cele douã drumuri nationale (DN 7 si DN 66) si cu Autostrada A1.  Reprezentantii Consiliului Judetean Hunedoara, în  calitate de Lider de Proiect, împreunã cu partenerul reprezentat de Primãria Hunedoara, au semnat,  astãzi, 02 octombrie 2018, contractul de proiectare si executie a obiectivului de investitii  ”Modernizare DJ 687, Sântuhalm – Hunedoara – Cãlan (km 13+050 – km 22+791)” cu asocierea formatã din SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL.
„Drumul acesta deschide o perspectivã extraordinarã municipiului Hunedoara. Drumul deschide perspectiva apropierii de autostrada care merge la Bucuresti, de  coridorul Nãdlac – Bucuresti si deschide o perspectivã a tot ceea ce înseamnã Valea Jiului si cealaltã variantã spre Bucuresti. Ca orice investitie în infrastructurã, lucrurile sunt favorabile celorlalte prioritãti pe care le avem cu totii, respectiv dezvoltare economicã si, nu în ultimul rând, dezvoltarea turismului în judetul Hunedoara. Cu atât mai mult, reprezintã o deschidere spre Hateg, aici existã si un proiect pentru drumurile turistice din toatã Tara Hategului, proiect care, la fel, are o legãturã cu drumul acesta, Este vorba de un proiect de 166 km”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Hunedoara, Mircea Flaviu Bobora, la festivitatea de semnare a contractului de proiectare si executie.   Primarul Municipiului Hunedoara, Dan Boboutanu a adãugat cã ”este un proiect foarte important pentru municipiul Hunedoara, pentru cã avem o altã perspectivã asupra accesului la autostradã. Dacã pânã acum dispuneam doar de drumul Hunedoara – Sântuhalm – Simeria, de acum vom putea discuta de o altã variantã. Cred cã  important ar fi ca lucrãrile sã înceapã cât mai repede de aici, din Hunedoara, pe  drumul cãtre Cãlan si sã  gestionãm împreunã aceastã lucrare, astfel încât sã nu creãm un disconfort major cetãtenilor”.
Prezent la eveniment a  fost si Filip Adrian Iovãnesc, primarul orasului Cãlan, care a declarat urmãtoarele ”mã bucur de aceastã investitie, pentru cã este legatã direct de orasul Cãlan. Vreau sã îi  felicit pe cei de la Consiliul Judetean. Dacã domnul presedinte Mircea Flaviu Bobora si domnul primar Dan Boboutanu subliniau importanta acestei cãi de comunicatii în perspectiva dezvoltãrii economice si turistice, eu as vrea sã adaug o singurã chestiune: modernizarea  infrastructurii nu ne asigurã doar dezvoltare si o fluentã mai mare si mai comodã a traficului; modernizarea  infrastructurii rutiere cred cã, în primul rând, trebuie sã se adreseze unei chestiuni extrem de importante pentru tara noastrã, si anume: salvarea de vieti. Cu sinceritate îi felicit pe semnatarii contractului de astãzi, pentru cã pentru noi, orasul Cãlan, este foarte importantã relatia cu municipiul Hunedoara, în ideea cã beneficiazã cetãtenii orasului Cãlan de asistentã medicalã asiguratã de spitalul municipal din Hunedoara, iar traficul se va desfãsura în conditii de sigurantã si  acest lucru nu poate decât sã îmbunãtãteascã conditiile de viatã”.
De unde vin fondurile
Proiectul este finantat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional  2014 – 2020, Axa prioritarã 6 – „Îmbunãtãtirea infrastructurii rutiere de importantã regionalã”, Prioritatea de investitii 6.1 „Stimularea mobilitãtii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructura TEN -T, inclusiv a nodurilor multimodale”.
Parapeti, rigole, bandã de urcare pentru trafic greu
Modernizarea DJ 687, între Hunedoara si Cãlan, este proiectatã pe o lungime de 9,7 km de carosabil. Conform proiectului, pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lãtime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul portiunii de drum, lãtimea pãrtii carosabile va fi extinsã la 6 metri cu 2 benzi de circulatie, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare si acostamente de 0,75 de metru fiecare. Se vor construi de asemnea santuri pereate cu beton, drenuri si rigole carosabile ranforsate pentru asigurarea scurgerii apelor de pe platforma drumului în caz de precipitatii. Investitia prevede constructia a sase podete dalate, iar  pentru siguranta traficului, în portiunile de risc se vor realiza ziduri de sprijin si parapeti. Nu în ultimul rând, pasajul peste calea feratã  Simeria-Petrosani va fi  reabilitat. Pe o portiune de 3,4 kilometri, soseaua va  dispune si de trotuare.
Investitie de peste 35 de milioane de lei
Valoarea totalã a proiectului este de 36,4 milioane de lei, din care  aport din partea UE – 28,22 milioane de lei, 2% contributia Consiliului Judetean Hunedoara – 664,12 mii lei, fonduri  guvernamentale –  4,31 milioane lei, la care se adaugã o finantare din  bugetul Consiliului Judetean Hunedoara – 3,13 milioane lei, pentru construirea podului peste calea feratã.  Durata de executie a lucrãrii este de 23 de luni, la care se adaugã o perioadã de trei luni necesarã proiectãrii.
Biroul de presã

Un comentariu la „Hunedoara înceteazã a mai fi ”municipiul de la capãtul drumului”

  • 2 octombrie 2018 la 19:24
    Permalink

    Valea jiului a votat de 28 ani cu PSD si vrem de la Consiliul Judetean Hunedoara (PSD) asfaltarea drumului judetean din Parang , drumul judetean Valea de Pesti , …

Comentariile sunt închise.