Municipalitatea de la Lupeni a reziliat contractul cu firma de salubrizare din Bucuresti. Cea mai mare problemã administrativã a municipiul Lupeni, colectarea gunoiului menajer este pe cale de rezolvare,  dupã rezilierea contractului în urma rãzboiului dus cu firma  de salubritate care nu si-a respectat obligatiile contractuale.

Municipalitatea  face demersurile pentru achizitionarea serviciilor de salubritate astfel încât municipiul Lupeni sã fie o localitate curate. “Contractul cu firma de salubritate s-a reziliat. Facem demersuri pentru încheierea unui nou contract de salubritate, astfel încât municipiul Lupeni sã fie o localitate curatã”,  spune Lucian Resmeritã, primarul municipiului Lupeni.

În momentul de fatã, gunoiul din Lupeni este ridicat de firma care a subcontractat contractul, pânã la îndeplinirea demersurilor privind atribuirea serviciilor de salubritate unui alt operator.

Probleme cu repetitie

Rezilierea contractului de salubrizare de la Lupeni a fost invocatã încã de câteva luni. Firma bucuresteanã Prosal a fost acuzatã în repetate rânduri cã nu si-a respectat obligatiile. Ultima amendã pentru nerespectarea obligatiilor contractuale dateazã din data de 28 iulie. Atunci societatea a fost amendatã cu suma de 10.000 de lei.

“Întrucât firma de salubritate nu a rezolvat situatia gunoaielor  neridicate din Lupeni, a fost AMENDATÃ cu peste 10.000 lei. Voi continua sanctionarea acesteia cu amenzi pânã la rezolvarea  situatiei. Continuãm parcurgerea etapelor legale pentru rezilierea contractului de servicii”,  spunea în 28 iulie, Lucian Resmeritã,  primarul municipiului Lupeni.

Firma D.M.V. Prosal  si-a adjudecat contractul care prevede “Colectare, transport si depozitare deseuri menajere din municipiul Lupeni” cu suma de 1,663,080 RON.  De-a lungul timpului, cei de la societate au invocat diferite motive. La un moment dat acestia au solicitat majorarea pretului contractului, lucru neagreat de autoritãtile locale.  Municipalitatea de la Lupeni se confruntã cu o crizã a gunoaielor. Aceasta poate invoca forta majorã care este constatatã de o autoritate competentã.  “Forta majorã exonereazã pãrtile  contractante de îndeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care  aceasta actioneazã. Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de actiune a fortei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pânã la aparitia acesteia. Partea contractantã care invocã forta majorã are obligatia de a notifica celeilalte pãrti, imediat si în mod complet, producerea acesteia si sã ia orice mãsuri care îi stau la dispozitie în vederea limitãrii consecintelor. Dacã forta majorã actioneazã sau se estimeazã cã va actiona o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sã  notifice celeilalte pãrti încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã cã vreuna din  pãrti sã poatã  pretindã celeilalte daune-interese”, mai prevede contractul.  Achizitorul si prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neîntelegere sau disputã care se poate ivi între ei în cadrul sau în legãturã cu îndeplinirea contractului.

„Dacã, dupã 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale, achizitorul si prestatorul nu reusesc sã rezolve în mod amiabil o divergentã contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sã se solutioneze de cãtre instantele judecãtoresti competente”, se aratã în documentele administratiei locale de la Lupeni.

Monika BACIU