U n consilier local de la Petroșani a trimis o scrisoare deschisă ministrului Infrastructurii și Transportului, Cătălin Drulă, aducând în atenția oficialului starea deplorabilă a drumul DN7A. Primarul din Petrila, oraș pe teritoriul căruia se află acest drum, spune că plângerea este absolut justificată, pentru că bani au fost alocați, dar firma care a câștigat licitația nu a mai ajuns să lucreze. În scrisoarea redactată de Francisc Gerschner, consilier local la Petroșani, ministrul este înștiințat că „DN 7A , ce leagă Valea Jiului de Valea Oltului, ce intersectează DN 67C în zona Obârșia Lotrului , deci deschide Valea Jiului spre est, sud , sau chiar nord spre centrul Transilvaniei, se afla într-o stare de nedescris, plină de gropi, pe care nu le poti ocoli, deși este foarte circulată de turiști”, se arată în scrisoare. „Pe o distanță de 6, maxim 7 km am făcut aproape o oră. Este inadmisibil ca, în secolul XXI, în UE, să existe un drum național într-o stare atât de deplorabilă. Știu că acest drum, care leagă cele 5 județe, Hunedoara, Gorj, Vâlcea, Alba și Sibiu, este într-o stare jalnică și doare acest lucru și mi-e rușine, mie, ca cetățean al Văii Jiului, al Petroșaniului, de ce se întâmplă în jurul orașului nostru”, a spus Francisc Gerschner, consilier local la Petroșani. Și părerea consilierului de la Petroșani este împărtășită și de primarul din Petrila, care susține că nu înțelege de ce lucrurile nu evoluează deloc. „Anul trecut, pe un program de reparații, au reparat o parte din acel drum și restul, sper eu, tot pe reparații, să rezolve anul acesta, pentru că proiectul mare, care include refacerea integrală a drumului, este încă blocat în justiție, de firma care a luat contractul, în litigiu cu CNAIR. Lucrarea a fost licitată și contractată de firma STRACO, dar, la momentul la care au venit să lucreze, au văzut tot felul de probleme, vis a vis de proiectare și au cerut modificarea proiectului la CNAIR. Cei de acolo nu au găsit soluția legală și au ajuns la final în litigiu”, a mai spus și Vasile Jurca, primarul orașului Petrila. Drumul este extrem de degradat, deși contractul a fost semnat în martie 2013. Curtea de Apel Craiova a pronunțat, săptămâna trecută, soluția, prin care sunt respinse toate motivele ce au dus la recursul celor de la STRACO, recurs care îi dădea dreptate celor de la compania de drumuri. Hotărârea Curții de Apel Craiova este definitivă. Acum, Ministerul Infrastructurii și Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere poate scoate, din nou la licitație, DN7A, iar consilierul de la Petroșani Francisc Gerschner exact asta a cerut celor de la minister.

Diana Mitrache