Linia verde de transport în Valea Jiului este în întârziere și primarii, împreună cu cei din Consiliul Judeean Hunedoara se vor întâni iar, pentru clarificări. În plus, cei de la Vulcan, care au preluat mandatul de la Gheorghe Ile, nu mai vor să fie lideri de proiect și Consiliul Județean încă nu a primit permisiunea.

S-au scurs ani de zile de când în Valea Jiului se vorbește despre un transport ecologic și încă birocrația împiedică punerea lui în practică. Asta, pentru că, UAT Vulcan nu mai vrea să fie lider al acestui proiect, iar Consiliul Județean încă spune că nu poate.
„Din păcate, de 9 luni de zile încercăm să preluăm, noi proiectul și să fim lideri de proiect, dar platforma STS nu ne dă voie să schimbăm. Așa că, în continuare este Vulcan, lider de proiect”, a spus Costel Avram, administrator public al județului Hunedoara.
Mai este vorba și despre podurile de peste Jiu, poduri care, așa cum sunt acum, poate nu se mai pretează traficului pe viitor. Proiectul ar putea să fie modificat și decizia va fi luată la o viitoare întâlnire. „Este vorba despre 3 poduri și urmează că să vedem dacă le refacem sau nu. Cred că zilele următoare ne vom întâlni, din nou, cu toți primarii din Valea Jiului, ca să hotărâm exact ce trebuie făcut. Dar avem timp ca proiectul să fie gata în decembrie 2023”, a conchis Costel Avram.
Alternativa economică la monopolul pe transportul în comun făcut acum de firmele private din zona Văii Jiului, va fi linia verde, acest proiect european care vizează o linie cu autobuze electrice. Autobuzele electrice vor avea un garaj la Vulcan, iar la Petrila și la Uricani vor fi stațiile de încărcare a bateriilor cu care vor circula autobuzele electrice. Valoarea estimată a proiectului, denumit generic Green Line, este de aproximativ 20 de milioane de euro.
Diana Mitrache