Pânã si celebrul motor de cãutare Google i-a fãcut reclamã celebrului personaj Dracula, numai noi nu vrem sã ne asociem numele cu cel mai celebru vampir din lume si sã-l folosim ca brand turistic.

Cea mai vastã reclamã fãcutã vreodatã personajului Dracula este cea operatã joi de Google, care l-a trimis pe celebrul personaj pe ecranele a circa 1,5 miliarde de utilizatori ai paginii de web. Logo-ul de pe pagina de pornire de la Google, care sãrbãtoreste ziua de nastere a scriitorului irlandez Abraham Stoker, este o trimitere implicitã spre Transilvania, adicã spre România, prin intermediul legendei lui Dracula.  Dan Matei Agathon, fostul ministru al Turismului si presedinte al Federatiei Patronatelor din  Turism  si Servicii este de pãrere cã acest lucru este o dovadã a potentialului imens al acestui personaj care fascineazã în continuare milioane de oameni din întreaga lume. „România nu o sã aibã niciodatã un brand turistic mai puternic decât cel al lui Dracula si ar fi nevoie de PIB-ul tãrii pe un an de zile ca sã reusim o promovare similarã cu cea care i se face anual acestei legende, fãrã niciun ban din partea noastrã, în lumea întreagã. Nu ne vom permite niciodatã sã investim în promovarea noastrã turisticã la nivelul la care se investeste în Dracula la nivel mondial si atunci ar trebui doar sã ne asociem cu legenda sa si sã aducem turistii pe urmele sale de poveste, acolo unde imaginarul se întâlneste cu istoria.Este timpul sã luãm în serios asocierea noastrã ca brand turistic cu personajul Dracula, dacã vrem sã profitãm de cei 1,5 miliarde de vizitatori ai Google care vor vedea astãzi descrierea vizualã a povestii respective, de milioanele de oameni din lumea întreagã care au vãzut si vor viziona în continuare filmul Hotel Transylvania, ca si toate filmele dedicate faimosului personaj, si dacã vrem sã oferim lumii din punct de vedere turistic, imagologic si conceptual ceva unic si fãrã concurentã”, a declarat, joi, fostul ministru al Turismului.

Mitul lui Dracula, între zidurile Castelului Corvinilor

Se presupune cã, de fapt, în spatele legendei lui Dracula stã, de fapt, figura marelui domnitor Vlad Tepes, cunoscut pentru cruzimea lui. Iar numele lui Dracula este asociat, deloc întâmplãtor, si cu Castelul Corvinilor. Vlad Tepes nu este strãin de meleagurile hunedorene sau de Castelul Corvinilor. Potrivit istoricului Radu Florescu, în 1452 acesta l-ar fi vizitat pe Iancu de Hunedoara la castel pentru prima datã, iar 10 ani mai târziu Tepes, care cãuta refugiu dupã atacul de noapte asupra unei tabere turcesti, a fost judecat si întemnitat pentru mai bine de un an la castel, dupã care a avut domiciliu fortat la Visegrad. Reprezentantii Castelului Corvinilor au decis sã foloseascã acest mit pentru atragerea a si mai multi turisti.

Carmen Cosman