E levii din opt unități de învățământ din județul Hunedoara vor beneficia ed programul ”Masa caldă”. Este vorba de peste 3.800 de elevi hunedoreni vor beneficia de această măsură. Este vorba despre copii care învață la școli din Hunedoara, Uricani, Petroșani, Aninoasa, Orăștie, Brad, Sântămărie Orlea și Baru.
Ministerul Educației a aprobat, prin ordin de
ministru, lista celor 300 de unități din țară în care se implementează Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar în noul an școlar. Pe această listă au fost incluse și opt școli din județul Hunedoara. Printre acestea se află și Școala Gimnazială nr.1 Hunedoara, unde 454 de copii, care studiază acolo, vor avea parte de o masă caldă, pe parcursul anului şcolar care începe săptămâna viittoare.
Pe aceeași listă au mai fost incluse și: Liceul Tehnologic „Retezat” din Uricani – 839 de elevi beneficiari, Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Petroșani – Școala Gimnazială nr.2 – 210 de elevi, Școala Gimnazială „Sfânta Varvara” din Aninoasa – 298 de elevi, Școala Gimnazială „Dr. Aurel Vlad” din Orăștie – 1.000 de elevi, Școala Gimnazială „Horea Cloșca și Crișan” din Brad – 475 de elevi, Școala Gimnazială Sântămărie Orlea -198 de elevi, Liceul „Prof. Bor Tit Liviu” Petros din Baru – 330 de elevi.
Comparativ cu anul școlar 2021-2022, se majorează cu 50 la sută și limita valorică zilnică a produselor acordate: de la 10 la 15 lei/masă/beneficiar.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că, pentru menţinerea sănătăţii preşcolarilor şi elevilor beneficiari vor fi distribuite doar produse alimentare obţinute în unităţi autorizate/înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în vigoare. Produsele distribuite vor respecta cerinţele prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011, dar și de celelalte reglementări europene în domeniu. Această inițiativă se înscrie în demersul deja început de Ministerul Educației de a reduce abandonul școlar și rata de parăsire timpurie a școlii, determinate de probleme cronice de la nivelul sistemului național de învățământ, cumulate cu problemele economice și sociale accentuate de pandemia de Covid-19.
Monika BACIU