Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivelul județului Hunedoara, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare localitate.
Până în data de 16 octombrie, în conformitate cu datele transmise de Direcția de Sănătate Publică Hunedoara, 134 de unități de învățământ sunt în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară; 100 unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție; 12 unități de învățământ, în Scenariul 3 (S3), scenariu ce implică participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online. Dintre acestea, cinci unități de învățământ (Liceul Teoretic „Traian Lalescu” Hunedoara, Liceul Tehnologic de Transport Feroviar „Anghel Saligny” Simeria, Școala Gimnazială Vețel, Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva și Liceul Tehnologic „Retezat” Uricani) figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar celelalte șapte unități de învățământ (Școala Primară Boholt, Școala Primară Mintia, Școala Primară Nălațvad, Scoala Primară Mihăiești, Școala Primară Podele, Școala Primară Țebea și Grădinița cu program normal Chimindia), figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidență a cazurilor din localitatea în care funcționează.
Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.
Potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
Cosmin Baciu