Consiliul Judetean Hunedoara a încheiat în anul trecut mai multe protocoale pentru promovarea turismului. Printre acestea se numãrã si protocolul de colaborare cu organizatorii celui mai mare  festival din tarã.
Astfel, sute de mii de persoane care au participat la festivalul de la UNTOLD si  NEVERSEA au aflat si de existenta cetãtilor dacice din judetul Hunedoara. Afise cu Sarmisegetusa Regia au fost expuse în locatiile în care s-au desfãsurat cele douã mari festivaluri.
“În cursul anului 2018 au fost de asemenea încheiate 3 noi protocoale de colaborare, printre care trebuie amintit cel încheiat cu organizatorii festivalului UNTOLD. încheierea în anul 2018 a unui protocol de colaborarea cu organizatorii festivalului UNTOLD si NEVERSEA situl arheologic (Sarmisegetusa Regia – n.r.) fiind promovat pe tot parcursul desfãsurãrii acestor 2 evenimente muzicale”, aratã un raport al CJH. În ceea ce priveste cetãtile de la Sarmisegetusa Regia, acestea au fost vizitate de zeci de mii de turisti.
“În anul 2016 au fost un numãr de 60.900 de vizitatori, iar încasãrile s-au ridicat la suma de 243.000 lei venituri din vânzarea biletelor;  în anul 2017 au fost un numãr de 70.829 de vizitatori, iar încasãrile s-au ridicat la suma de 677.924 lei (din care 556.113 lei venituri din vânzarea biletelor la care se adaugã suma de 121.811 lei venituri din vânzarea materialelor de popularizare), rezultând astfel o crestere a numãrului de vizitatori ai sitului Sarmizegetusa Regia-Gradistea de Munte de 11,65% raportat la anul 2016, respectiv o crestere a veniturilor de 278,98% raportat la anul 2016;  în anul 2018 au fost un numãr de 64.651 de vizitatori, iar încasãrile s-au ridicat la suma de 776.517 lei (din care 604.989 lei venituri din vânzarea biletelor la care se adaugã suma de 171.528 lei venituri din vânzarea materialelor de popularizare), cu toate cã în perioada  20 ianuarie 2018-  19 februarie 2018 situl arheologic a fost închis pentru extragerea celor 79 de arbori care puneau în pericol atât monumentul cât si integritatea vizitatorilor iar la sfârsitul lunii iulie-începutul lunii august 2018 vizitarea sitului arheologic realizâdu-se destul de anevoies din cauza ploilor abundente si a alunecãrilor de teren din zonã”, mai aratã CJH.  Publicitatea  permanentã si  constantã a fost unul din dezideratele politicii de promovare si punere în valoare, institutia judeteanã punând un deosebit accent pe activitatea de publicitate deoarece aceasta  reflectã modul cum este perceput monumentul istoric Sarmizegetusa Regia de cãtre  comunitatea localã sau de turisti.
Monika BACIU