Centrul de îngrijire si asistentã socialã de la Petrila va fi reabilitat. Unitatea se aflã în subordinea Consiliului Judetean Hunedoara, iar institutia judeteanã a demarat o procedurã pentru „elaborare documentatii tehnico – economice si consultanta la elaborarea cererii de finantare privind Cresterea eficientei energetice a clãdirii Centrul de îngrijire si asistenta Petrila”.

Proiectul ar putea fi finantat prin fonduri europene, iar acesta are în vedere”elaborare audit energetic, inclusiv CPE, elaborare expertiza tehnicã, întocmire DALI cf. HG 907/2016, inclusiv analiza cost – beneficiu, întocmire documentatii avize si obtinerea acestora (taxele aferente cad în sarcina beneficiarului), servicii de consultantã elaborare cerere de finantare: consultantã tehnicã, asistentã în elaborarea/obtinerea documentelor justificative anexã la cererea de finantare, elaborarea cererii de finantare si depunerea dosarului cererii de finantare”.  Valoarea documentatiilor este de 37 de mii de lei. Centrul de Îngrijire si Asistentã Petrila are o capacitate de 50 de locuri si este o unitate rezidentialã de asistentã socialã care are rolul de a asigura aplicarea politicilor si strategiilor de asistentã socialã a persoanelor adulte cu dizabilitãti. Unitatea are în componentã un numãr de 3 clãdiri, unde, pe lângã dormitoare, camere de zi, club, bucãtãrie, sãli de mese, grupuri sanitare, se mai gãsesc si cabinete de specialitate si un corp administrativ. Centrul de Îngrijire si Asistentã Petrila oferã urmãtoarele servicii: cazare, hranã, cazarmament; asistenta medicalã de specialitate, activitãti de ergoterapie, recuperare, îngrijire si supraveghere permanentã a persoanelor asistate; activitãti cultural – educative si de socializare atât în interiorul centrului cât si în comunitate; consiliere si informare asistatilor si familiilor acestora; acordã sprijin si asistentã de specialitate în vederea prevenirii situatiilor ce pun în pericol siguranta persoanelor asistate; intervine în sensibilizarea comunitãtii la nevoile specifice ale persoanelor asistate, colaborare cu biserica, scoala, comunitatea.

Monika BACIU