Una dintre cele mai cãutate rute de turstii ce tranziteazã Valea Jiului trece pe DN7A, spre Voineasa, dar multi dintre cei ce vin pe acolo, a doua oarã nu o mai fac.
Drumul este plin de gropi adânci, spãlat pe alocuri de apele de munte si imposibil de tranzitat si niciodatã nu a fost reparat în ultimii ani. Firma care ar fi trebuit sã facã  asta s-a limitat la a construi Transalpina si de acest lot a uitat. Nu a uitat, însã, sã actioneze sucursala de drumuri în instantã, atunci când a fost scoasã de pe proiect, iar de atunci, lucrurile treneazã  continuu.
Drumul se aflã pe teritoriul orasului Petrila si, cel mai  probabil, va rãmâne la fel de distrus si în perioada urmãtoare. „A fost în repetate  rânduri Laurentiu Nistor,  deputatul, la ministrul Transporturilor. Noi am trimis, cu o frecventã de douã, sau trei sãptãmâni, adrese cãtre Ministerul Transporturilor si CNAIR, dar, din pãcate, este cumva blocatã de firma care a avut contractul de lucrãri pe acest lot. S-a cerut reziliere si firma nu a fost de acord si asa au ajuns în instantã”, a spus Vasile Jurca, primarul orasului Petrila. DN 7A a trecut acum de la Directia de Drumuri Craiova, la Timisoara si cei de acolo  s-au angajat ca mãcar, pe perioada iernii, sã îl întretinã. Drumul este tranzitat de cei ce merg în statiunea de munte Transalpina, dar problemele sunt departe de a fi rezolvate. În plus, tot felul de piedici sunt vizibile zilnic. „A fost o atribuire directã, cred cãtre firma Straco, cea care câstigase  licitatia pentru Transalpina, segmentul din Vâlcea si Gorj si aici mai aveau 15 km si, din pãcate, la noi nu au fãcut nimic, doar în partea cealaltã”, mai spune Vasile Jurca,  primarul orasului Petrila.
Drumul, unul de interes public va fi întretinut de CNAIR Timisoara pe timpul iernii si drumarii spun cã, în bugetul anului viitor vor prinsi cel mai probabil, banii de reparatii.  Lucrãrile ar trebui sã se desfãsoare în 4 puncte si vor avea loc între km 86+601 si km 105+120, iar beneficiarul investitiei este Directia Regionalã de Drumuri si Poduri Craiova, dacã nu se va decide sã treacã la Timis.  Lucrãrilear trebui   sã fie executate de Straco Grup. Termenul de executie, însã, este total depãsit, mai ales cã lucrãrile trebuiau sã înceapã în 19 mai 2015 si sã se finalizeze un an mai târziu.
Diana Mitrache