Sindicalistii din învãtãmânt solicitã mãsuri de protectie suplimentare pentru cadrele didactice. Solicitãrile vin în lumina ultimelor evenimente care au avut loc, în momentul în care o profesoarã a fost înjunghiatã de un fost elev.
Federatia Sindicatelor Libere din Învãtãmânt (FSLI) a transmis, miercuri dimineatã, un mesaj public cãtre Senatul României solicitând introducerea urgentã, încircuitul de avizare si aprobare, a proiectului de Lege privind mãsurile de protectie a personalului didactic.
”Avem scoli în România în care profesorii sunt umiliti, jigniti, scuipati sau loviti, unii dintre ei rãniti grav. Numãrul cazurilor de  violentã, de orice tip, la adresa cadrelor didactice, este în crestere, iar noi, cu totii, stãm neputinciosi în fata unui fenomen care ia amploare, pentru cã legile nu se aplicã sau pentru cã existã lacune în sistemul legislativ. Unde vom ajunge în aceastã situatie? Într-o stare perpetuã de pericol în care se vor afla cadrele didactice, dar si elevii. Suntem deja cu un pas acolo – cadrele didactice au început sã se teamã sã îsi desfãsoare activitatea pentru cã în unitãtile de învãtãmânt poate oricând sã pãtrundã un agresor, care sã facã rãu angajatilor din învãtãmânt sau elevilor”, au transmis, miercuri dimineatã, reprezentantii FSLI.
Acestia solicitã conducerii Senatului României sã introducã urgent în circuitul de avizare si aprobare proiectul de Lege privind mãsurile de protectie a personalului didactic, de conducere, îndrumare si control în îndeplinirea atributiilor specifice functiei.
Astfel, cadrele didactice se vor putea bucura de ”respect si consideratie fatã de persoana sa si fatã de  profesie din partea beneficiarilor primari, secundari si tertiari ai educatiei, precum si din partea celorlalti salariati ai unitãtii”, ”un climat de ordine, disciplinã si respect, în timpul desfãsurãrii actului educational în contexte formale, nonformale si informale”, ”autoritatea de a lua decizii oportune, care sã îi permitã sã mentinã un mediu adecvat în timpul procesului de predare-învãtare-evaluare, dar si pe parcursul desfãsurãrii de activitãti extrascolare”, ”sustinerea pãrintilor sau reprezentantilor legali ai beneficiarilor primari ai educatiei, în realizarea  actului educational”, ”dreptul de a aplica sanctiuni disciplinare beneficiarilor primari, conform regulamentului de organizare si functionare al unitãtii de învãtãmânt”,  ”protectie juridicã adecvatã pentru îndeplinirea sarcinilor”, ”sprijin si implicare din partea autoritãtilor, inclusiv a celor care au atributii în domeniul învãtãmântului, pentru  asigurarea tratamentului,  consideratiei si respectului cuvenit functiei, în raport cu importanta socialã si sarcinile specifice”, ”beneficiul campaniilor desfãsurate la nivel national si local, de cãtre autoritãtile administratiei  publice, pentru cresterea consideratiei si prestigiului social”.
Monika BACIU