Vom avea o linie de transport ecologicã, denumitã Green Line, în toatã Valea Jiului si, pentru a vedea cum functioneazã acestea în alte tãri, Gheorghe Ile, primarul de la Vulcan, a fost în Turcia.  El a fost reprezentantul Vãii Jiului, deoarece la Vulcan va fi autobaza si, dupã ce a vizitat mai multe baze de acest fel, primarul se aratã încântat de organizarea de acolo. Asta va aplica aici, atunci când linia verde va deveni functionalã, chiar dacã prima bazã pe care a vãzut-o era cu autobuze pe gaz.
„Am vizitat o firmã de transport în comun foarte bine dotatã, organizatã foarte bine, de la intrare si pânã la iesire. Din momentul plecãrii în cursã, a soferului, autobuzul intrã într-un ciclu care se terminã noaptea, iar când se întoarce, intrã sã alimenteze, apoi intrã la spãlare, curãtenie interioarã, verificare de cãtre mecanici si apoi stã la linie, la numãrul lui, unde asteaptã plecarea a doua zi în cursã. Modul în care ei gestioneazã acest transport cu tot personalul, totul este acolo pânã la închiderea programului, iar noi am fãcut vizita de la ora 22.,00 – 24.00, pentru cã doar atunci se retrãgeau de pe traseu”, a explicat Gheorghe Ile, primarul municipiului Vulcan, care, sãptãmâna trecutã s-a aflat în Turcia. O altã fabricã pe care a vizitat-o primarul din Vulcan construia aceste autobuze si acolo a vãzut cã turcii fac inclusiv bateriile pentru autobuze. Fiabilitatea era bunã, în conditiile în care  strãzile au o diferentã de nivel, cu rampe pe care autobuzele le urcã si care sunt mult mai mari decât ar fi cele de la noi.
„Am vãzut o fabricã modernã, în care lucrau 1.200 de oameni, 75% erau tineri, scoliti de fabrica respectivã. Am vãzut liniile de constructie a autobuzelor electrice care au un anumit timp de functionare. Încãrcarea bateriilor se face rapid, sau lent, în statiile de încãrcare, asa încât autonomia sã fie între 250 si 300 de km. Cred cã una dintre procedurile pe care ni le-au arãtat ei se preteazã si la noi. Rampele strãzilor nu sunt mari la noi, iar la ei sunt foarte mari, iar bateriile autobuzelor fac fatã. De la fabrica lor, sunt deja, la Galati sau la Iasi, acest fel de autobuze”, mai afirmã primarul din Vulcan. Gheorghe Ile a fost în Turcia cu o delegatie de primari din mai multe orase ale tãrii, care intentioneazã sã treacã la transportul ecologic. Noi, dacã lucrurile merg conform graficului, vom avea sanse, din toamna acestui an, sã vorbim despre Green Line. „Noi, deocamdatã, depunem proiectul. Am trecut de 3 faze si urmeazã sã primim finantare. Cred cã, în aceastã toamnã, putem discuta si despre licitatia pentru a cumpãra cu fonduri europene aceste autobuze”, a conchis Gheorghe Ile. Statiile de autobuz vor fi montate de la Lonea la Uricani si autobaza, unde vor fi încãrcate si bateriile acestor autobuze va fi la Vulcan.
Diana Mitrache