D rumarii le atrag atenția conducătorilor auto să circule cu prudență pe DN 7A. Pe drumul dintre Petroșani și Obârșia Lotrului, carosabilul este acoperit cu un strat de zăpadă. S-a acționat cu material antiderapant, însă, condițiile sunt de iarnă.

”Zi cu soare pe DN 7A (limita dintre județele Hunedoara și Vâlcea) după codul roșu de viscol din weekend-ul trecut. Între Obârșia Lotrului (VL) – Petroșani (HD), pe carosabil este zăpadă îmbibată cu material antiderapant de 2 cm. Adaptați viteza la condițiile de trafic!”, arată DRDP TImișoara.
Expertizarea sectorului de drum național, între Obârșia Lotrului – Petroșani a fost scoasă la licitație. CNAIR a scos la licitație contractul care vizează consolidarea și amenajarea DN 7A Obârșia Lotrului-Petroșani km 86+601 – km 105+120. Proiectul prevede expertizarea lucrărilor executate, întocmirea documentației pentru autorizarea/desființarea execuției lucrărilor P.A.C./P.A.D., actualizarea documentației în faza de proiect tehnic și asistență tehnică din partea proiectantului pentru lucrările rest de executat.
”Sectorul de drum național DN 7A Obârșia Lotrului-Petroșani km 86+601 – km 105+120 se află într-o stare avansată de degradare, degradările existente îngreunând desfășurarea traficului în condiții normale. (…) Stresul provocat utilizatorilor la trafic, viteza de deplasare redusă și în condiții improprii reprezintă un impediment în calea investitorilor care ar putea contribui la dezvoltarea comunității urbane. Structura rutieră necorespunzătoare face ca acest sector de drum să fie incapabil să suporte în condiții meteorologice dificile traficul rutier. Pe timp nefavorabil (ploaie, zăpadă) accesul mașinilor de intervenție să fie dificil”, arată documentația CNIAR.
Traseul are o lungime de peste 18 kilometri, fiind unul sinuos, caracterizat prin existența unor curbe cu raze mici, lipsite de vizibilitate.
Carosabilul a mai fost inclus în proces de reabilitare, însă, din cauza unor divergențe între compania de drumuri și constructori, a fost deschis un proces, care s-a finalizat abia anul acetsa. În data de 27 martie 2013 s-a semnat contractul care avea ca obiect „execuție lucrări și prestări servicii de proiectare la obiectivul DN 7A km 86+601 – km 105+120. În 2018, CNAIR – DRDP Craiova a reziliat contractul cu firmele aflate în asociere, motivând „lipsa de mobilizare”. Cele două societăți care trebuiau să execute lucrarea au acționat DRDP Craiova în instanță, însă instanța le-a respins recent acțiunea, astfel că acum contractul a putut fi scos din nou la licitație.
Monika BACIU