Telegondola care merge pânã în Statiunea Straja este în probe de câteva zile. Pânã acum lucrurile merg excelent, asa cã, în douã sãptãmâni, am putea vorbi despre inaugurarea noului mijloc de transport pe cablu.

Cea mai renumitã statiune de schi hunedoreanã, care atrage turisti din toate colturile tãrii, se modernizeazã. Vechiul telescaun, care urca din Lupeni în Straja este amintire, iar locul i-a fost luat deja de o modernã telegondolã.

„Este racordatã la instalatia de energie electricã de câteva zile. Probele dureazã aproximativ douã

sãptãmâni”, a declarat administratorul public al municipiului Lupeni, Gabriel Lungu. Telegondola are 46 de cabine cu câte 8 locuri, dar noua instalatie de

transport pe cablu este doar o parte a proiectului de modernizare a statiunii Straja.

În proiectul general este cuprinsã si constructia a trei telescaune, unul de 6 locuri si douã de 4 locuri, în timp ce 6 pârtii vor fi modernizate. Pentru cei care vor sã urce la munte cu masina vestile sunt, de asemenea, bune. Presedintele Consiliului Judetean Hunedoara, Mircea Ioan Molot, a declarat cã sunt avute în vedere toate drumurile cãtre statiunile montane din Valea Jiului, iar cel cãtre Straja este prioritar.

„În aceastã iarnã ne vom ocupa de întretinerea lor, în mod deosebit Straja si, începând de anul viitor, avem finantarea pentru absolut toate. Pentru drumul spre Pasul Vulcan finantarea este pe fonduri eruopene, iar Straja, Parâng si Merisorul vor fi fãcute pe fondurile Consiliului Judetean”, a declarat Mircea Ioan Molot.

Drumurile spre statiunile montane din Valea Jiului au rãmas în suferintã din cauza bâlbelor guvernantilor. De exemplu, pentru drumul spre Straja, Consiliul Judetean Hunedoara a alocat, în urmã cu aproximativ un an si jumãtate, 20 de miliarde de lei vechi pentru stratul de uzurã, care nu a fost turnat la reabilitarea acestuia de acum peste 4 ani. Numai cã, la scurt timp, acelasi drum, degradat serios între timp, a fost inclus în Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii, al Ministerului Dezvoltãrii Regionale si Turismului condus la acea vreme de Elena Udrea, iar guvernantii au alocat doar pentru acest tronson, de circa 8,3 kilometri, 240 de miliarde de lei vechi.

Suma este mai mare chiar decât valoarea totalã a lucrãrilor de reabilitare a drumului, proiect care a costat aproximativ 4

milioane de euro.

Ulterior, PNDI a fost blocat, iar drumul s-a reîntors la Consiliul Judetean Hunedoara care îl va repara în cele din urmã. Acelasi lucru s-a întâmplat si cu tronsonul de drum cuprins între Cabana Rusu si ANEFS, care ar fi trebuit reabilitat tot prin acest PNDI, dar si aici proiectul a cãzut, dupã ce acest program guvernamental a fost stopat.

Carmen Cosman