Petrosani – Voineasa, 30 kilometri / Voineasa în continuã dezvoltare, Parângul în stagnare

În timp ce lucrãrile din statiunea montanã Parâng au fost oprite din cauza finantãrilor

insuficiente, proiectul de turism “Adventure Park” din statiunea Voineasa a fost aprobat,  prin acest proiect urmând sã se realizeze în statiunea vâlceanã un parc de aventuri.

“În urma implementãrii acestui proiect în Statiunea Voineasa se vor realiza un Alpinea Coaster, mai multe piste de karting, tiroliene, parc de distractii, pârtii de schi etc. Acesta face parte din masterplanul de turism national si care va dezvolta oportunitãtile de a face turism în statiunea noastrã. Alãturi de domeniul schiabil de la Obârsia Lotrului, zona Voineasa-Vidra va deveni în câtiva ani una din cele mai cãutate zone din România si de ce nu din Europa. Mai ales cã acest proiect include un areal destul de mare care include si comuna Vaideeni aflatã pe celãlalt versant al Muntilor Parâng”, a declarat Ion Cîlea, citat de AGERPRESS.

Adventure Park -Voineasa este un proiect pe fonduri europene cu finantare 50%. Valoarea lui se ridicã la 21.792. 934 lei din care 10.131.957 lei reprezintã partea de cofinantare asiguratã de CL Voineasa si CL Vaideeni câte 5 milioane lei fiecare.

De altfel în zona Voineasa mai existã în stadiul de executie un proiect de 35 de milioane de euro, proiectul domeniul schiabil Transalpina, reprezentând patru pârtii de schi în zona Puru-Mioarele în apropiere de Obârsia Lotrului. Toate aceste proiecte odatã finalizate, la care se adaugã Transalpina, sunt potrivit autoritãtilor judetene “pârghii de aducerea a judetului Vâlcea în rândul judetelor excedentare din punct de vedere al PIB-ului”.

D rumul spre Voineasa, mereu în asteptare

Drumul spre Voineasa finalizat în proportie de 41 la sutã…. Asta credeau reprezentantii tãrii în urmã cu un an, când într-un document au specificat cã drumul care face legãtura între municipiul Petrosani si Voineasa este finalizat în proportie de 41 de procente.

“Compania Nationalã de Autostrãzi si Drumuri Nationale din România prin Directia Regionalã de Drumuri si Poduri Craiova deruleazã, în prezent, contractual de executie lucrãri “Consolidare versanti DN 7A, km 63+200 – km 86+601”. Termentul de finalizare estimat este iunie 2012, iar pânã în present este realizat un procent de 41% din lucrãrile de executie”, se arãta într-un document din 2011 al Ministerului Transporturilor, document semnat de Anca Boagiu.

Obiectivul de investitii este finantat de Banca Europeanã de Investitii prin “Programul de

eliminare a efectelor inundatiilor si mãsuri de prevenire a lor”. Lucrãrile de executie incluse în cadrul proiectului sunt dimensionarea sistemului rutier, executie de poduri noi, consolidarea si amenajarea podurilor, scurgerea apelor si lucrãri de consolidare.

Dacã ne referim la poduri sau la lucrãri de consolidare a versantilor putem spune cã nu se vede absolut nimic în teritoriu. Unele poduri stau sã pice, iar bolovanii care cad de pe versanti reprezintã un pericol real pentru cei care tranziteazã zona.

Drumul spre Voineasa este unul care se tot reabiliteazã, însã nu se vede nimic concret în teren. De nenumãrate ori s-a discutat despre acest aspect, însã totul pare a fi ca telefonul fãrã fir. Dacã e sã istorisim putin despre acest tronson putem spune cã a trecut din administrarea celor de la Drumuri Nationale Craiova la cei de la Timisoara si invers.

Totul se învârte într-un cerc, iar rezolvarea reprezintã de fapt stagnarea proiectului.

Primarul de la Petrila, Ilie Pãducel, sustine de fiecare datã cã a discutat personal, dupã cum îi place sã spun, cu reprezentantii celor de la drum, însã pânã acum nu s-a gãsit nicio solutie.

„Voineasa este drumul care apartine acum de Drumurile Nationale Craiova. Acesta a fost trecut la cei de la Timisoara, iar apoi din nou la Craiova. Am tinut legãtura cu cei de la Craiova si mi s-a spus cã existã 11,5 milioane de euro pentru modernizarea si reabilitarea

drumului”, spune Ilie Pãducel, primarul orasului Petrila.

Se pare cã de anul trecut si pânã la schimbarea din fruntea ministerului, Elena Udrea, nu a gãsit niciun proiect care sã aibã ca scop reabilitarea acestui segment de drum. Pânã când cineva va gãsi solutii, turistii vor trece de la extaz la agonie.

Printre gropile de pe carosabil ei vor putea admira frumusetea zonei, care nu este exploatatã la potentialul maxim.

De nenumãrate ori s-a discutat de reabilitarea acestui segment de drum care face legãtura între Valea Jiului si judetul Vâlcea, însã totul a rãmas la stadiul de proiect. Licitatiile sunt finalizate, iar lucrãrile nedemarate din diferite motive.

Monika BACIU

Un comentariu la „Petrosani – Voineasa, 30 kilometri / Voineasa în continuã dezvoltare, Parângul în stagnare

  • 22 noiembrie 2012 la 09:26
    Permalink

    Victor Ponta PSD (USL)a taiat investitile pentru Valea Jiului.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.