Reţeaua de la Valea de Peşti este înlocuită între Petroşani şi Vulcan

O reţea veche de zeci de ani, care face legătura magistralei dintre Valea de Peşti şi Petroşani, va fi înlocuită acum, între Vulcan şi zona de la Zănoaga.
Se vor face subtraversări peste drumul naţional, ori se va trece pe lângă albia Jiului, sau chiar pe deasupra apei, iar lucrarea va fi gata în doi ani. Este şi termenul până la care e gata retehnologizarea şi modernizarea la  staţia de la Zănoaga. Atunci va fi momentul în care, pe această parte de reţea, vom avea ţevi noi, instalaţii modernizate şi, poate cea mai performantă  staţie de tratare a apei. „Dacă în anii 2000 s-a înlocuit conducta de la Valea de Peşti la Vulcan, a rămas o porţiune de conductă, veche, din anii 70, de la Vulcan, până la staţia Zănoaga. Este mai important decât reţelele de distribuţie, pentru că reţeaua  ne va permite să putem da apă din Petroşani, către partea de Vest, spre Vulcan şi invers, de la Valea de Peşti, spre Petroşani. Asta, pentru că tot sistemul de alimentare cu apă din Valea Jiului este unul gravitaţional, lucru ce aduce un plus în ceea ce priveşte consumul de energie electrică, dar presupune corelarea multor instalaţii, car să menţină o presiune constantă”, a spus  Cristian Ionică, manager SC Apa Serv Valea Jiului.
În mai toate oraşele Văii Jiului sunt acum lucrări de înlocuire a sistemului de aducţiune şi al canalizărilor, vechi şi defecte, însă, această parte de reţea presupune nu doar o ţeavă lungă de câţiva km. „Nu e doar o conductă de 10 km. Sunt şi mai multe cămine în care vom monitoriza presiunile, vom avea un control al calităţii apei, indiferent de unde o duce. Pentru că vor fi două surse: de la Valea de Peşti, sau Zănoaga. În plus, pe toată perioada lucrărilor, spunem că nu vor fi probleme cu alimentarea cu apă a populaţiei, aceasta fiind şi una dintre condiţiile  impuse constructorului”, a mai spus Cristian Ionică.
Conducta ce este acum reabilitată, pleacă din zona primăriei Vulcan, merge apoi în paralel cu albia Jiului şi DN 66.
Contractul presupune inclusiv subtraversări de drum, de cale ferată, de cursuri de apă şi supratraversări de cursuri de apă.- instalaţii electrice pentru dispozitivele de măsură şi  pentru vana motorizată. Tot în proiect este cuprinsă execuţia unor construcţii accesorii pe conducta de aducţiune, inclusiv echiparea cu armături şi piese speciale; – reabilitarea, prin înlocuire a conductei existente de aducţiune, pe o lungime de aproximativ 10,6 km, pe tronsonul Vulcan-Petroşani. Totul face parte dintr-un proiect european de aproape 22,5 milioane de lei.
Diana Mitrache

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.