Primul tunel din drumul ce deja poartă numele Transparâng este montat. Se fac unele retuşuri şi urmează să fie amenajată corespunzător şi pârtia schiori şi artera rutieră, iar de miercuri dimineaţă se lucrează şi la terasamentul din dreptul celui de al doilea tunel.
Lucrările au început din prima zi lucrătoare după Paşti şi, la o primă inspecţie, artera ce duce spre Parâng pare a fi în grafic.
„Am fost la faţa locului şi am văzut că se amenajează locul pentru montarea celui de al doilea tunel.  Sunt în grafic şi asfaltul va fi gata într-un timp mult mai scurt decât era preconizat, dar asta şi datorită faptului că iarna a fost foarte blândă, iar apele în primăvară nu au distrus terasamentul făcut în toamnă”, a spus Costel Avram, administrator public al judeţului Hunedoara.
Câţiva metri mai sus de primul tunel, deja se fac pregătirile pentru cel de al doilea. Este al doilea punct în care pârtia de schi intersecta drumul şi, pentru ca nici şoferii, nici schiorii să nu sufere, aici era nevoie de încă un tunel. Şi acesta va fi montat în maxim două săptămâni.  „Piesele celui de al doilea tunel au ajuns la Braşov, aşteptăm până pregătim locul pentru el şi, în două săptămâni, va fi montat. Asta, de la momentul aducerii lui aici. Depinde  de timp, ca să nu scadă temperaturile, pentru că nu pot fi strânse şuruburile, dacă temperaturile coboară mult sub zero grade”, a precizat Nicolae Lăzărescu,  responsabil tehnic STRABAG, firma care execută lucrările.
Toate maşinile omologate în România, inclusiv cele de pompieri pot tranzita aceste tunele, iar autocarele nu au nicio problemă. Datele tehnice arată că totul este sub control şi că, la final, schiorii vor trece pe deasupra, în timp ce maşinile prin interior.
„Are 65 de tone şi vine sub forma unor piese ca de lego, pe care le asamblăm la faţa locului. Intersectează pârtia de schi, schiorii merg pe deasupra, iar maşinile pe dedesubt. Banda va fi de 5 carosabilă, plus un metru şi un metru, pe lateral trotuare, cu borduri, ca maşinile să nu lovească părţile laterale. Pe verticală va avea 5,5 m, peste el va fi un material de umplutură, plus un material de protecţie din membra geosintetice, ca să mărească în timp viaţa, iar agenţii corozivi să nu ajungă la el. În plus, nici nu se va ştrangula în el accesul maşinilor, urmând să fie un carosabil identic cu oricare altul”, a mai adăugat Nicolae Lăzărescu.
Artera din Parâng ar urma să fie gata la finele acestui an, iar lucrările se execută, pentru că, aşa cum au spus responsabilii judeţeni, investiţiile statului vor fi motorul economiei.
Diana Mitrache