Instalatii de extractie cu duratã depãsitã

Minerii lucreazã cu tehnologie veche de zeci de ani. Sunt instalatii de extractie cu duratã depãsitã care pun în pericol activitatea.
Pentru acestea se va efectua o revizie. Este vorba de toate utilajele de acest tip de la cele patru unitãti miniere din cadrul Complexului Energetic Hunedoara.
”În baza reglementãrilor în vigoare masinile de extractie a cãror duratã normalã de functionare este depãsitã, vor fi expertizate de cãtre unitãti specializare. Pentru mentinerea în functie a instalatiilor de extractie ce deservesc sucursalele miniere din cadrul Directiei Miniere, în scopul transportului de personal, materiale si substantã mineralã utilã este nevoie de a efectua o expertizã tehnicã, verificãri, reglaje si lucrãri de reparatii programate sau la cererea beneficiarului. Expertizele tehnice, verificãrile, reglajele si lucrãrile de reparatii se vor face la elementele instalatiei de extractie a cãror defecte pot produce accidente tehnice sau umane, de cãtre o unitate specializatã. Programarea masinilor de extractie cu durata de functionare depãsitã se va face în functie de starea fizicã a lor, de gradul de solicitare, precum si de rezultatele controlului la doi ani. Instalatiile scadente pânã la încheieerea contractului, vor deveni prioritare în momentul încheierii acestuia”, aratã documentul.
În activitatea de subteran, zona de activitate mare, cu instalatii si echipamente care presupun efort fizic deosebit si suprasolicitare nervoasã si vizualã, corelate cu un grad ridicat de profesionalism menite sã asigure sguranta în functionare si prevenirea pericolelor, incidentelor sau avariilor, lucru în spatii închise, izolate, limitate si înguste de lucru si circulatie, pozitie incomodã de actionare la locurile de muncã, microclimat cu umezealã, temperaturi ridicate, zomot si trepidatii, aeraj si iluminat artificial, presiuni ale rocilor, exploatarea sub nivelul hidrostatic, degajãri de gaze, praf de crbune si piatrã sunt câteva din dificultãtile cu care se confruntã minerii.
Cosmin BACIU

Advertisements

6 comentarii la „Instalatii de extractie cu duratã depãsitã

  • 26 martie 2020 la 19:22
    Permalink

    Spuneti-ne si nou? care e unitatea aia specializata care sa verifice masinile de extractie cu durata de functionare depasita ?! Sunt tare curios cine î?i va pune stampila privind functionarea unui utilaj ie?it fi uz, iar de cablurile de extractie nici mai pomenesc,daca la mine mai exista norme de tehnica Securit??ii muncii..

  • 26 martie 2020 la 20:22
    Permalink

    Expertiza tehnica a instalatiilor de extractie se face din doi in doi ani de catre o firma specializata. In plus exista lucrari de mentenanta specifice pentru aceste utilaje.
    In ultima perioada de intampla unele defectiuni la aceste utiliaje din cauz? c?: intr-adevar utilajele sunt vechi iar unele piese nu se mai fabrica , referitor la cabluri ,acestea sunt de proasta calitate ( trebuie sa cumperi ce e mai ieftin, a?a se procedeaza) ?i în unele cazuri conducerea iti cere s? taci , ( atunci cand se descopera uzura avansata la unele componente) ,sa nu vorbesti mai departe.

  • 26 martie 2020 la 20:39
    Permalink

    majoritatea utilajelor principale sunt cu durata de exploatare depasita, conform normelor in urma unor expertize tehnice se poate prelungi durata de functionare a acestora, oricum conform gradului de incarcare actual acestea pot functiona fara nici o problema, ele functioneaza la mai putin de 25% din capacitate, problema grava care se pune este intretinerea acestora, s-a pus cu ceva timp in urma modernizarea acestor instalatii, dar prin grija unor injineri care nu vedeau decat negru in fata ochilor, s-a ajuns in situatia actuala, problema nu este la unitatile noi, cu masini si puturi dupa 1970, ci la cele cu vechime din anii 50 sau inainte de anii 40 , dar din birouri nu se vede,

  • 27 martie 2020 la 09:17
    Permalink

    Si la alea noi e jale….. la Livezeni, putul de transport Auxiliar 1,din 200 de moaze(cine stie …cunoaste) ~160 sunt putrede!!!!!!! stiti ce e aia? la un balans”din buric” al vasului oricind se duce pwlii de suflet ghidarea pe put….. stie cineva? stie…poate face ceva? nu!!!!! nu-s bani de materiale , nu-s bani de piese….. nu-i carbune…… da avem salarii babane si muuuulti foarte multi „consilieri si specialisti” la …Ceh…… se stie… se face ceva… nu…. asa ca „ciinii latra …… specialistu’ trece”

  • 27 martie 2020 la 22:13
    Permalink

    Si ghidajele de pe putul cu schip cum sunt? Au cate 10mm de rugina pe ele, daca se desprinde un ghidaj, praf se face putul.
    Trebuie schimbate cablurile de extractie, nu sunt DLC-uri si DEC-uri. Ce sa ii faci,lipsa bani. Bine c? avem conducere pus? politic , incompetenta de la director general pân? la ing cel.

  • 28 martie 2020 la 10:17
    Permalink

    asta cu ghidajele e o delasare si o marsavie din partea sefilor nu sunt piese de avion e un simplu bustean de brad bagat in gater gater care probabil taie cherestea pentru smecheri problema e ca oare mai exista putari care se pricep sa schimbe acele moaze pana intro zi cand o ia colivia pe aratura cu oameni in ea

Comentariile sunt închise.