Sute de copii hunedoreni au participat la ateliere de varã. Asociatia OvidiuRo, în parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean Hunedoara, anuntã încheierea Atelierelor de Varã Sotron 2019 în judet – un modul educational implementat la nivel national, adresat copiilor de 3 – 6 ani din comunitãti defavorizate si sustinut de OvidiuRo, pe perioada vacantei de varã.
În Hunedoara, 14 Ateliere Sotron sustinute de 35 de  profesori – voluntari din judet au avut anul acesta loc în lunile iulie si august, cu un total de aproximativ 200 de copii – majoritatea din medii rurale si urbane defavorizate – care au beneficiat de douã  sãptãmâni de învãtare prin joc, lecturã si experimente, la  grãdinitã.
Tema Atelierelor din acest an a fost Lumea vie – plante si animale, iar în fiecare zi copiii si profesorii au explorat prin activitãti integrate ceea ce ne înconjoarã, de la firul ierbii pânã la stele. În ateliere s-au aplicat multe elemente din noul curriculum pentru educatie  timpurie, recent  aprobat. Obiectivul Atelierelor a fost acela de a crea o comunitate de învãtare, cu scopul de a dezvolta  autonomia în învãtare a copiilor, de a încuraja cooperarea, de a  aprofunda cunostinte si, de asemenea,  pentru a le deschide poarta spre cunoastere acelor copii care nu au alte experiente de învãtare pe timpul verii.
Activitãtile din cadrul Atelierelor au fost sustinute cu materiale educationale puse la dispozitie de OvidiuRo (de la numeroase cãrti ilustrate de fictiune sau non-fictiune la hãrti, lupe, magneti, kituri de germinare si de igienã sau cãrti pentru copii, acasã), materiale ce au rãmas în grãdinite si vor fi folosite de copii, în noul an scolar. De asemenea, profesorii au participat la cel putin unul din trainingurile regionale, judetene sau locale dedicate Atelierelor, sustinute de trainerii si profesorii- formatori OvidiuRo în lunile iunie si iulie.
„Vara aceasta am avut o participare-record la Ateliere, fatã de anii trecuti. Practic, numãrul educatoarelor care au sustinut un Atelier s-a dublat. Este pentru noi un semn evident cã schimbarea începe sã vinã, din interior: profesorii simt ei însisi nevoia de a aduce metode interactive de învãtare în  activitãtile la grupã, vor sã atragã resurse noi si de calitate, mai ales în grãdinite defavorizate si sunt deschisi sã schimbe semnificativ felul în care s-au raportat pânã acum la copii, în activitãtile zilnice. De exemplu, eliberarea sãlii de grupã (crearea unui spatiu aerisit, ordonat, adecvat nevoilor de învãtare ale copiilor mici, personalizat pentru fiecare grup de copii – vs. sala de grupã traditionalã, aglomeratã, cu multe decoratiuni inutile) a fost una din conditiile de participare la Ateliere si o provocare pentru profesori. Au fãcut însã aceastã schimbare si – sperãm noi – ca si din toamnã, cele câteva sute de sãli sã rãmânã acel spatiu de învãtare structurat, centrat pe copil, care faciliteazã dezvoltarea unei comunitãti de învãtare. Si astfel, cu pasi mici, alãturi de multi profesori, vom putea asigura educatie timpurie de calitate – mai ales acolo unde este cea mai mare nevoie, în zonele defavorizate„, a declarat Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo:.
Fiecare Atelier s-a desfãsurat pe parcursul a 12 zile, timp de minim 3 ore, zilnic, în perioada iulie – august 2019; Atelierul a început cu Ziua 0, când copiii si pãrintii lor luau contact pentru prima datã cu modulul. Au urmat 10 zile  consecutive (de luni pânã vineri) de activitãti tematice la grãdinitã pentru ca, la final, în ziua 12, sã aibã loc festivitatea de încheiere a Atelierului, din nou cu participarea pãrintilor.
Cosmin BACIU