Ecologistii se opun cu vehementã realizãrii drumului spre Herculane

 

Ecologistii se opun cu vehementã realizãrii drumului spre Herculane. Activistii de mediu au si organizat un protest în acest sens, sustinând cã „standardele UNESCO nu permit niciun fel de deranj al naturii“, în contextul în care din aceastã lunã ar trebui sã înceapã lucrãrile de defrisare.
Este vorba despre 28,59 hectare de pãduri care urmeazã sã fie tãiate, din douã arii protejate de interes european, Parcul National Domogled-Valea Cernei, 15 kilometri din zonã tampon a sitului UNESCO Ciucelevele Cernei, si 1 kilometru din zona centralã a aceluiasi sit.
”Guvernul a alocat banii. Licitatia s-a încheiat. Ministrul Transporturilor a anuntat sãptãmâna trecutã cã în august vor veni buldozerele si drujbele. Aceste stânci vor fi dinamitate, iar pãdurile defrisate. Este o pãdure cu multiplã si maximã protectie a întregii umanitãti, dar Guvernul României nici mãcar nu a schitat vreo îngrijorare pentru naturã, desi legislatia europeanã, nationalã si standardele UNESCO nu permit niciun fel de deranj al naturii din aceastã zonã”, a spus Gabriel Pãun, presedintele Agent Green.
Ecologistii au organizat luna trecutã si o manifestare de protest, chiar în Parcul National Domogled-Valea Cernei, unde 30 de activisti si alpinisti din România, Germania, Danemarca, Austria si Portugalia au instalat bannere imense prin care îsi exprimau nemultumire fatã de  distrugerea pãdurii.
“Situl transnational UNESCO pentru fãgetele multiseculare din Carpati si alte regiuni din Europa însumeazã 92.023 hectare în 12 tãri din care 23.981 hectare în România. Siturile UNESCO reprezintã elita ariilor naturale protejate din întreaga lume. În iulie 2019, la cea de a 43-a reuniune UNESCO desfãsuratã la Baku, România a fost aspru criticatã pentru exploatãrile forestiere din zonele tampon ale  componentelor cu fãgete primare. DN 66A planificat prin zonã tampon si centralã va afecta situl transnational. Dacã România nu va renunta la acest proiect atunci toate componentele din Germania, Austria, Albania, Belgia, Bulgaria, Croatia, Italia, Slovacia, Slovenia, Spania si Ucraina vor fi descalificate. România riscã un scandal diplomatic de proportii”, a adãugat Pãun.
Valoarea estimatã a contractului pentru  constructia drumului este de 243.072.327 lei fãrã T.V.A. Durata contractului este de 36 luni, din care 8 luni perioada de proiectare (include Proiectul pentru Autorizatia de construire) si 28 luni perioada de executie lucrãri. Constructia drumului national a început în anul 1999, iar într-un deceniu au fost construiti circa 20 kilometri din sosea, de la iesirea din localitatea Uricani, pânã în zona Câmpusel, a Parcului National Retezat.  Pânã în 2010, urmau sã fie finalizati si restul de 18 de kilometri ai DN66A, pânã la Izvoarele Cernei. Aici soseaua se intersecteazã cu un alt drum national, DN67D, si leagã astfel orasele Vãii Jiului de Bãile Herculane. În anul 2010 ar fi trebuit  finalizate lucrãrile, dar proiectul a fost suspendat din cauza contestatiilor depuse de organizatiile ecologiste. Câtiva ani mai târziu, proiectul a obtinut avizele de mediu, însã nu a mai primit finantare.
Cosmin BACIU

11 comentarii la „Ecologistii se opun cu vehementã realizãrii drumului spre Herculane

  • 11 august 2019 la 20:26
    Permalink

    noi vrem drum asfaltat spre Herculane

    Răspunde
  • 11 august 2019 la 22:22
    Permalink

    Drumul strabate locuri cu peisaje deosebit de frumoase si va atrage foarte multi turisti iar Valea Jiului va intra in circuitul turistic national.Aceste organizatii ecologiste sa ne mai lase in pace cu contrele invocate
    mai ales ca a fost semnata Hotararea de Guvern.

    Răspunde
  • 11 august 2019 la 23:39
    Permalink

    Ecologi?ti sa opreasc? ma?inile cu lemne, nu constructia drumului.

    Răspunde
  • 12 august 2019 la 05:56
    Permalink

    Sa-i ia dracu de ecologisti…
    Cand e vorba sa se faca ceva pentru Valea Jiului sar de cur in sus… Cand se taie mii de copaci din Retezat, nu-i aude nimeni ca sa vocifereze.
    Asa ca…, LA DRACU CU ECOLOGISTII.

    Răspunde
  • 12 august 2019 la 06:22
    Permalink

    De ce ecologostii astia nu zic nimic cand Schweighofer a taiat si taie non-stop padurile si au chelit muntii ? Probabil de acolo incaseaza si cum sa zica ei de domnul KWI? Astia chiar ne cred prosti ?

    Răspunde
  • 12 august 2019 la 06:25
    Permalink

    N-am vazut nici un ecologist legat cu lanturi in fata zecilor de masini cu lemne taiate zilnic din Retezat.Oare de ce ? Zeci si zeci de hectare de padure din Retezat si Valcan sunt chelite de potentatii zonei(asa zisii oameni de afaceri locali) si ecologistii se fac ca ploua.Se naste aceeasi intrebare,oare de ce ?Nu cumva sunt niste interese comune,se pare ca da,altfel nu se explica indarjirea ecologistilor parca la comanda !

    Răspunde
  • 12 august 2019 la 07:04
    Permalink

    Sa protestam si noi cetateni Vaii Jiului pentru a se moderniza drumurile spre Herculane si DN 7A spre Voineasa !

    Răspunde
  • 12 august 2019 la 09:31
    Permalink

    Daaa!!Cum zice Valter Cojman si Viorel !! Sa-i ia dracu de nemernici scule sorosiste !! In ce hal a ajuns tara si toate rezervatiile !! Unde stau ascunsi cind trec camioanele cu lemne?? Niste nemernici care ar trebuii loviti cu pietre…..Stai sub un copac si simti racoare, apoi atitea zeci de mii de copaci taiati cita racoare ar fi dat !! Si zicem ca se incalzeste planeta???Traim intr-o minciuna si in interesele marilor puteri …….

    Răspunde
  • 12 august 2019 la 09:50
    Permalink

    haideti sa ne hotaram la o zii cand sa facem un mare miting ptr terminarea drumului ,unde sa iese toata valea jiilui cu mic cu mare

    Răspunde
  • 12 august 2019 la 16:31
    Permalink

    Nu fiti nervosi nu sunt bani de drum iar baietii vin cu proteste la vrajeala.Drumul de la Jiet dece nu se asfalteaza?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.