Decizia Guvernului de a adopta Codul administrativ printr-o Ordonantã de Urgentã readuce în discutie  necesitatea si importanta acestei legi.
În opinia deputatului Marius Surgent aceastã lege este asteptatã de foarte multã vreme de administratiile locale, de-a lungul anilor fiind identificate si semnalate o serie de disfunctionalitãti de tehnicã legislativã în domeniul administratiei publice locale. “ Ca parlamentar am sustinut cã este absolut necesar sã fie aduse modificãri importante la aceastã lege. Spun acest lucru atât din propria experientã, lucrând în administratia publicã localã, precum si din discutiile purtate cu  primarii hunedoreni.
De aceea, atât eu cât si colegii mei parlamentari de la ALDE am sustinut acest proiect legislativ. Sper ca în perioada urmãtoare discutiile legate de adoptarea Codului administrativ sã prindã contur iar aceastã lege sã fie adoptatã” a precizat deputatul. Administratiile locale “sufocate” de prevederi legislative redundante si paralele
“În domeniul administratiei locale se  constatã o serie de disfuctionalitãti de tehnicã legislativã precum  inexistenta unor definitii unitare ale principalelor concepte de administratie localã, prevederi legale redundante si paralele sau existenta unor norme juridice contradictorii. De asemenea, din  experientã proprie vã pot spune cã de multe ori în cadrul administratiei locale te poti  confrunta cu dificultãti în aplicarea prevederilor legale din cauza normelor juridice neclare si necorelate.Tocmai de aceea, din punctul meu de vedere aceste disfunctionalitãti trebuie reglementate si clarificate pentru a permite administratiilor locale o functionare eficientã “, a precizat deputatul, Marius Surgent.
Codul administrativ stabileste si care este rolul administratiei publice centrale în raport cu administratiile locale
Printre altele, codul administrativ reglementeazã si aduce o serie de clarificãri privind institutia  prefectului si a serviciilor publice deconcentrate.
„Delimitarea rolului si atributiilor principale ale Guvernului în raport cu adminstratiile publice locale sau necorelarea statutului de prefect cu specificul si cutumele admistratiei publice locale în raport  cu prevederile constitutionale sunt doar câteva exemple ce pot fi prezentate ca neclaritãti care genereazã o serie de disfunctionalitãti în functionarea administratiilor publice locale. De asemenea, consider cã sunt necesare o serie de reglementãri care sã clarifice modalitãtile de colaborare si control între ministere, serviciile publice deconcentrate si prefect. Spun acest lucru pentru cã de multe ori au fost constatate anumite disfunctionalitãti între aceste institutii generate atât de neclaritãti privind statutul lor juridic cât si de raporturile lor cu ministri sau prefectii” a precizat deputatul.
Tocmai de aceea, deputatul Marius Surgent sperã cã acest proiect legislativ sã prindã contur si sã fie adoptat în perioada imediat urmãtoare.
“ Declaratia  premierului României privind adoptarea Codului administrativ prin OUG sau prin asumarea rãspunderi guvernului îmi dã  speranta cã într-un final aceastã lege va intra în vigoare. Este o lege asteptatã de toti primarii din tarã, indiferent de coloraturã politicã si tocmai de aceea sper  cã va fi adoptatã”, a concluzionat deputatul.