„Nu le mai pot spune oamenilor cã DN 66A îl vom face peste 5 ani. Nu! Oamenii vor acum, s-au sãturat de asteptare”, a spus, în discursul electoral, premierul României, Viorica Dãncilã, la Lupeni, iar oamenii au aplaudat frenetic. Este o promisiune îndeplinitã, spun politicienii din Guvernul României, care stiu cã oamenii de aici s-au sãturat de promisiuni. Premierul României a vorbit, în cadrul vizitei pe care a fãcut-o în campania electoralã în Valea Jiului, cã a pornit lucrurile si cã  deschiderea spre Herculane nu mai trebuie sã astepte.  „Am adoptat, pe 16 aprilie o Hotãrâre de Guvern si, pânã la finele lunii mai scoatem la licitatie proiectul de executie si alocãm si fondurile”, a spus Viorica Dãncilã, premierul României.Si primarul din Uricani s-a arãtat încântat de idee si spune cã, partea a doua a lucrãrilor, de fapt cea mai importantã, si care vor reabilita exact protiune ce nu este deloc asfaltatã, va fi finantatã, cel mai probabil la toamnã.
„Sunt alocate 300 de milioane de lei, din cei 500 cât sunt estimate lucrãrile, dar nu vor putea fi cheltuiti, cã trebuie întâi sã se dea drumul la licitatie. Dacã licitatia se desfãsoarã normal si nu sunt contestatii, anul acesta sunt sanse sã aparã santierul. Primul tronson s-a aprobat acum, iar tronsonul II, de la Cerna, pânã la Herculane, cred cã va veni în câteva luni o nouã HG”, a spus si Dãnut Buhãescu, primarul orasului Uricani.
Guvernul României a avut pe ordinea de zi dezbaterea unui proiect de hotãrâre (privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Drum de legãturã DN66A km 47+600 – km 66+204 Câmpu lui Neag – Cerna (judetul Gorj)”.
Ministerul Dezvoltãrii Regionale precizeazã cã „sectorul de drum de la intersectia DN66A km 66+204 pânã la intersectia cu DN67 D în zona localitãtii Bãile Herculane a fost încadrat prin HGR nr. 1211/2010 în categoria functionalã a drumurilor de interes national, prin clasarea lui si dat în administrarea Ministerului Transporturilor în vederea realizãrii de cãtre CNAIR a activitãtilor de interes national în domeniul administrãrii drumurilor nationale”. Pânã în prezent nu s-a organizat o procedurã de elaborare a unui studiu de fezabilitate pe acest sector, din cauza finantãrii insuficiente.
Diana Mitrache