Cel mai important eveniment de business din România  va avea o sectiune  dedicatã si Vãii Jiului. Initiativa “Invest in Jiu Valley” va avea o rubricã în cadrul evenimentului de business “Cities of Tomorrow”.  Evenimentul va avea loc astãzi la Bucuresti si reuneste administratii publice, investitori si reprezentanti ai societãtii civile.
Editia a saptea a „Cities of Tomorrow” va avea loc la Bucuresti si va fi dedicatã comunitãtii, atât de business, cât si societãtii civile si importantei implicãrii acesteia în dezvoltarea sustenabilã a regiunilor si oraselor.
„Ca urmare a prezentei pozitive din 2018 (când a fost premiatã dezbaterea  dintre Dãnut Buhãescu, Vasile Jurca si membrii Planetei Petrila pe de-o parte, respectiv Dragos Anastasiu, Vasile  Dâncu, Ionel Dancã, reprezentantii Bãncii Mondiale, Camerei de Comert Româno-Germane si ai mediului ONG national de cealaltã), în 2019 initiativa <Invest in Jiu Valley> a fost selectatã pentru a fi prezentatã în fata întregului public din 83 de proiecte înscrise de administratii publice, investitori si mediul ONG. Parteneriatul administrativ este prezentat prin potentialul sãu, care are ca obiective înfiintarea unui serviciu pentru facilitarea dialogului între administratiile publice locale si investitorii externi, construirea unei platforme digitale conectatã la o bazã de date pentru promovarea oportunitãtilor de investitii în Valea Jiului si atragerea de parteneri prin participarea la evenimente de promovare”, sustin initiatorii „Invest in Jiu Valley”.
„Invest in Jiu Valley” este prima abordare comunã a administratiilor publice din Valea Jiului  cu scopul de a atrage investitorii strãini pentru a rezolva problemele de deficit economic din zonã. Acest demers în desfãsurare are rolul,  totodatã, de a promova imaginea unei comunitãti deschise regenerãrii socio-economice post-miniere.  Invest in Jiu Valley  este primul brand de regiune asumat de toate administratiile Vãii Jiului. Administratiile din Aninoasa, Lupeni, Petrila, Petrosani, Uricani si Vulcan au asigurat conditiile pentru o bunã reprezentare la târgul de investitori. Astfel, a fost creatã o identitate vizualã comunã, un website de promovare pentru  care este asiguratã  administrarea timp de 6 luni (investinjiuvalley.com), un clip de promovare a atractiilor pentru  investitori si 700 de brosuri si pliante care vor fi folosite inclusiv dupã acest eveniment.
Cosmin BACIU