Un an de zile au avut bani, dar nu au lucrat, iar acum, urmeazã o nouã licitatie. Si asta nu e tot. Pentru drumul ce duce spre Voineasa, constructorii trebuie desemnati si urmeazã o procedurã lungã si anevoioasã. Iar dacã trecem si peste asta, atunci trebuie sã mai fie si bani în buget. Cât despre custodie, cãrãrile sunt si mai încurcate.
În fapt, drumul ce trece prin cheile Jietului, o arterã extrem de circulatã si foarte degradatã, încã nu poate fi reparat. Anul trecut au fost bani, dar, cu toate asigurãrile date de drumari, nimeni nu a lucrat la vreun metru. „Este o mare problemã acest drum. Din pãcate, a intrat într-un cerc vicios acest drum si chiar sãptãmâna trecutã am trimis adrese la CNAIR. Am primit rãspunsul cã a fost reziliat contractul cu firma STRACO, cea care câstigase licitatia si a fãcut o parte din acele lucrãri în anii trecuti. Anul trecut a avut alocati 10 miliarde de lei vechi si nu a lucrat deloc, iar acum urmeazã sã fie scoasã lucrarea iar la licitatie si, dupã aprobarea bugetului, sper sã bugeteze acel drum”, a spus Vasile Jurca, primar Petrila.
Se pierde timp, iar drumul aratã îngrozitor. Portiuni întregi au gropi, iar pe alocuri, din cauza topirii zãpezilor de pe versanti, drumul este pur si simplu traversat de mici pâraie, care sapã în terasamentul si asa îngust din chei.
Iar la toate acestea, se adaugã faptul cã acest drum are doi proprietari. „E o struto-cãmilã, pentru cã, pe partea de investitii, apartinem de Craiova, iar pe partea de administrare a drumului, apartinem de Timisoara. Probabil, din cauza asta, lucrurile au mers atât de rãu ”, mai afirmã edilul din Petrila.
Lucrãrile pe acest drum ar trebui sã se desfãsoare în 4 puncte, între km 86+601 si km 105+120, Lucrãrile trebuiau sã fie executate de Straco Grup, termenul de executie fiind total depãsit, mai ales cã lucrãrile trebuiau sã înceapã în 19 mai 2015 si sã se finalizeze în anul 2017, în 19 mai.
Diana Mitrache