Ancheta în cazul deraierii de la Bãiesti încã nu s-a finalizat

 

O femeie a fost pur si simplu aruncatã din vagon si a suferit traumatisme, în urma accidentului feroviar produs în apropiere de Subcetate-Hateg, în 23 decembrie 2018. Atunci, trei vagoane ale trenului de cãlãtori inter regio apartinând SNTFC „CFR Cãlãtori” SA, au sãrit de pe linie.
Inspectorii Agentiei de Investigare Feroviarã Românã-AGIFER au fãcut o primã investigatie la fata locului si au stabilit cã evenimentul feroviar  s-a produs pe linia curentã firul I de circulatie dintre statiile  CFR Bãesti-Subcetate, pe o zonã de traseu în curbã. În zona producerii accidentului viteza maximã de  circulatie a trenurilor este limitatã la 65 km/h. ”La km 34+993, între statiile CFR Bãesti-Subcetate, pe o curbã circularã cu deviatie stânga, în sensul de mers al trenului, în zona unei joante s-a produs deraierea ultimelor 3 vagoane din  compunerea trenului, respectiv a vagoanelor nr.50532083047-2 (al 4-lea), nr.50532083103-6 (al 5-lea) si nr.50532083022-5 (al 6-lea). (…)
Trenul a circulat cu cele trei vagoane deraiate, o distantã de aproximativ 150 m, producând ruperea a trei stâlpi de sustinere a firului liniei de contact (LC).  Totodatã s-a produs si ruperea pantografului locomotivei”, se aratã în raportul preliminar al AGIFER.  În urma accidentului circulatia  feroviarã pe linia curentã firul I  dintre statiile CFR Bãesti-Subcetate a fost a fost închisã pe perioada executãrii lucrãrilor de consolidare a suprastructurii cãii, iar în tot  acest interval, între statiile Subcetate-Petrosani s-a fãcut  transbordarea cãlãtorilor  cu mijloace auto. Investigatia nu este finalizatã, astfel cã conditiile de  producere, cauzele, factorii favorizanti si eventualele  recomandãri de sigurantã, ce se impun pentru îmbunãtãtirea  sigurantei feroviare, vor apãrea doar în raportul final de investigatie.
Maximilian Gânju
Sursa foto: AGIFER

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *