Zeci de oameni au sunat la Apa Serv, mai ales în week-end-ul trecut, pentru a cere ajutor. Asta, pentru cã au rãmas fãrã apã, dupã ce instalatiile le-au  înghetat. Apometrele au rãmas în ger, usile la bloc au stat deschise si instalatiile neprotejate, iar asta a fãcut sã se formeze dopuri de gheatã ce au oprit  alimentarea cu apã potabilã.  „La dispeceratul  central al societãtii am avut peste 30 de  reclamatii din cauza lipsei apei. Putem, însã, sã considerãm, în perioada în care ne aflãm acum, cã este un numãr ce se încadreazã în trend, gerul fiind principalul vinovat. Echipele au intervenit în tot acest week-end, au remediat toate  reclamatiile. Mai avem o pierdere, undeva pe Jiet, o pierdere  controlatã, la care nu intervenim, ca sã nu lãsãm mai multã lume fãrã apã”, a spus  Florin Donisã, director tehnic SC Apa Serv Valea Jiului.
Nici captãrile de apã nu au fost mai bine si podurile de gheatã ce  s-au format peste apele din munte au îngreunat mult alimentarea. Pentru asta, angajatii au fost nevoiti sã intervinã.
„S-a intervenit la captãri, prin dezghetarea podurilor de gheatã ce se formeazã la captãrile de apã si sperãm ca perioada ce urmeazã sã tinem lucrurile sub  control. Avem, însã, un mare avantaj cã, podul de gheatã s-a format pe cursurile de apã încã de dinainte de Crãciun, iar acum debitele de apã nu mai sunt o  problemã”, mai spune directorul tehnic. Mai grav este pe retelele de canalizare, pentru cã frigul nu  permite functionarea echipamentelor cu care sã fie desfundate  sistemele de tevi.
„Din cauza temperaturilor, autospecialele nu pot functiona la capacitatea lor si ne îngreuneazã putin  activitatea. Se intervine manual, cu sârma, în conditii mai greoaie, dar nu sunt foarte multe reclamatii, date fiind temperaturile de afarã de acum”, aratã Florin Donisã. Temperaturile au scãzut simtitor si noaptea au fost chiar si minus 18 C, motiv pentru care, cei care au apometrele expuse gerului sunt sfãtuiti sã si le protejeze.
„Am constatat, în majoritatea cazurilor, cã unele dintre probleme sunt generate de neglijenta abonatilor. Asa cum am spus, am gãsit scãri deschise, usi neînchise, geamuri sparte, sau apometre neprotejate corespunzãtor. Este o mãsuri simplã pe care orice beneficiar o poate lua, asa încât sã  se asigure de continuitatea în alimentarea cu apã”, a conchis directorul tehnic.  Desi au fost multi care au rãmas fãrã apã potabilã, totusi, media nu este îngrijorãtoare, spun cei de la Apa Serv, care considerã cã în cele 6 orase ale Vãii Jiului, numãrul de 30 de reclamatii este rezonabil.
Diana Mitrache