Un proiect întins pe mai bine de un an de zile, derulat de un hunedorean care conduce o companie de promovare în Timisoara, urmãreste promovarea turisticã a judetului  Hunedoara, iar rezultatul întrece asteptãrile.
”Povestea Locurilor” adunã legendele obiectivelor turistice hunedorene si le prezintã turistilor,  iar rezultatele s-au vãzut imediat. În proiect au fost prinse si persoane cu  notorietate care au adus un plus de imagine judetului.
”Povestea Locurilor” prezintã în detaliu obiectivele turistice ale judetului,  cum ar fi Castelul Corvinilor, Cetatea Deva, Sarmizegetusa Regia, zonele turistice montane ale judetului, statiunile de schi ori alte obiective cu potential turistic ridicat. Initiatorul proiectului este un tânãr din Petrosani, stabilit în Timisoara, care conduce o companie de strategie si promovare, iar proiectul acesta este un ”cadou” fãcut hunedorenilor. ”Judetul Hunedoara este locul de  formare al poporului român, un judet deosebit de important cu un potential turistic urias. Întreg proiectul este unul sustinut din fonduri private si pune cu adevãrat în valoare din punct de vedere turistic acest minunat loc al României. În proiectul ”Povestea Locurilor” sunt antrenati specialisti, oameni competenti cu experientã în comunicare si în promovare turisticã. Acest proiect este unul deschis. Noi colaborãm cu autoritãtile locale si judetene, cu investitori, centrele turistice, cu toti factorii responsabili indiferent de culoarea politicã. Avem acelasi scop- sã punem în cu adevãrat în valoare judetul”, spune Daniel Rosca de la B2B Strategy, initiatorul proiectului. Promovarea se realizeazã deja pe o platformã on line si s-a extins la nivel de tarã. Deja s-au vãzut si primele rezultate în aceastã varã, dat fiind faptul cã s-a reusit în urma unei campanii de promovare bine pusã la cale, atragerea a numerosi turisti în statiunile de munte ale Vãii Jiului. ”Ca un exemplu: Ce faci 3 zile în Valea JIULUI? Sãptãmâna de poveste în ARDEAL, cele 4 locuri de vizitat neapãrat în aceastã varã, se terminã în Valea Jiului. Un areal unic de 50 de kilometri lungime si 25 lãtime de pãdure… cel mai curat aer din România & cea mai bunã experientã de condus din România! este una dintre ofertele cu care am reusit captivarea turistilor”, mai explicã Rosca. Cel mai important este cã turistii au fost ”convinsi” prin pachetele create de promotorul privat, sã petreacã un sejur întreg în judet, si nu doar una sau douã zile. Acest aspect este deosebit de important dupã cum a arãtat si administratorul public al judetului Hunedoara. Costel Avram a spus încã de la preluarea mandatului cã judetul este poate cel mai bogat din tarã în ceea ce priveste oferta turisticã, însã nu reuseste pe deplin sã ”capteze” turistii pe o perioadã mai lungã de o zi sau douã, iar acest lucru trebuie remediat într-un timp cât mai scurt.
Maximilian Gânju