Revolutia contabilã vine cu case de marcat noi si soft în asteptare

O adevãratã revolutie în sistemul contabil al firmelor din România va avea loc de la 1 august si, fiecare agent economic ce are o casã de marcat a aflat, de la specialistii în domeniu, ce îl asteaptã.  Seminarul a avut loc la Petrosani, iar agentii economici au fost  informati care sunt termenele, conditiile, repercusiunile si  avantajele noilor sisteme ce revolutioneazã efectiv sistemul economic românesc.
„Casele de marcat din România mai pot functiona în varianta vechilor echipamente, pânã la 1 august. Apoi, toatã tara va trebui sã fie dotatã cu noile case de marcat. Din punctul nostru de vedere, este o adevãratã revolutie,  cel putin din trei  dimensiuni. Prima,  pentru cã Ministerul Român de Finante pregãteste o adevãratã revolutie în ceea ce priveste monitorizarea sistemului de lucru cu datele fiscale. A doua dimensiune, este cã noile  case de marcat includ niste tehnologii revolutionare, care,  pentru mediul de afaceri este o nouã revolutie în ceea ce priveste lucrul cu casele de marcat si, a treia dimensiune este datã de comunicarea cu un server ANAF al  casei de marcat”, a spus Marian Anghelescu, patronatului  comerciantilor si servisantilor de case de marcat din România.  Mãsura ar trebui  sã ducã la scãderea evaziunii fiscale, iar în acest moment, spun specialistii, 75%  din agentii economici îsi declarã activitatea  fiscalã. Dar, în tãri ca Bulgaria, revolutia a  fost simtitã în adevãratul sens al cuvântului,  veniturile la bugetul  statului crescând cu 30%. Trebuie, însã,  precizat cã, deocamdatã, se vorbeste de case de marcat, iar  softul care sã le accepte nu este gata. Totusi, cei care vând si monteazã aceste case de marcat spun cã agentii economici ar trebui sã iasã în câstig. „Nu vor fi foarte mari schimbãri, având în vedere cã se pãstreazã cam aceiasi valoare a contractelor. Adaosurile comerciale rãmân mici, dar concurentã este si marele avantaj va fi al celor care le cumpãrã. Asta, mai ales cã aceste case cu jurnal electronic nu mai au douã role, ceea ce înseamnã cã cheltuielile de exploatare se reduc la jumãtate”, a precizat si Constantin Dicu, manager  firmã ce vinde case de marcat.
La întâlnirea cu  mediul de afaceri din Valea  Jiului au venit si cei de la Camera de Comert a judetului Hunedoara, care spun cã sunt gata sã ofere sprijin agentilor  economici în aceastã revolutie fiscalã.  „Este, în primul rând, una dintre preocupãrile noastre permanente, reprezentarea mediului de afaceri si poate cã pare, la prima vedere cã venim în premierã la Petrosani, dar noi  suntem mereu aici, în interesul mediului de afaceri. Solicitarea unui agent economic, care este si membru al Camerei de Comert, o întâlnire cu toti contribuabilii care sunt afectati de aceste modificãri legislative este, pentru noi, un motiv suficient ca sã ne implicãm în organizare”, a explicat si Crinela Gafton – director general al Camerei de Comert si Industrie a judetului Hunedoara.  Specialistii estimeazã cã vânzarea caselor de marcat, pentru a le înlocui pe cele vechi, va avea loc pânã la sfârsitul acestui an, dar functionarea lor cu serverele ANAF va mai dura ani buni.
Diana Mitrache

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *