Pentru biciclisti, iesirea pe drumurile nationale si judetene din Valea jiului sunt un real pericol si, periodic, sunt biciclisti accidentati în aceste locuri. De vinã sunt cei din administratiile publice locale care nu au amenajat piste de biciclete.
La Petrosani, spre exemplu, existã o singurã portiune marcatã pentru acesti participanti la trafic, iar masinile parcate de marginea drumului si traficul intens, îi obligã pe biciclisti sã urce, cel mai sigur, pe trotuar, sau sã evite zonele aglomerate. Totusi, primarul spune cã are în plan sã le facã locuri speciale.
„Avem în plan acest lucru. Existã douã variante. Una este sã amenajãm, pe carosabil, aceste piste de biciclete, iar pe altã parte, avem în plan niste zone în care sã putem amenaja piste, cum este cea de la Brãdet, sau chiar pe malul Jiului”, a precizat Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petrosani.
În marile orase din România, sunt raportate câteva zeci de kilometri de piste de biciclete. Cel putin pe hârtie. Multe dintre acestea sunt, însã, aproape inutilizabile si pun în pericol biciclistii. Statisticile aratã cã 60 de km de piste de biciclete existã în Bucuresti din care 26 de km – deschisi circulatiei, 5 km – în Constanta si Mamaia, 10 km- în Cluj-Napoca, aproape 20 km – în Craiova, 30 km – în Brasov, în jur de 35 km – în Timisoara, 46 km – în Iasi si 70 km – în Sibiu. Multe, însã, sunt doar pe hârtie.
Diana Mitrache