Senatorul Cristian Resmeritã, rãspuns de la premierul Viorica Dãncilã / Noi studii pentru realizarea drumului spre Herculane

Nouã ani au trecut de la momentul în care s-a vorbit de realizarea drumului spre Herculane. S-au întocmit o multitudine de studii, însã drumul nu a fost realizat nici pânã în prezent. Nici pentru viitor, scenariile nu sunt prea optimiste.
Senatorul Cristian Resmeritã a primit rãspuns de la premierul Viorica Dãncilã cu privire la acest sector de drum.
“În ceea ce priveste asigurarea unei surse de finantare, pentru sectorul de drum DN 66A km 66+204-km. 109+308 CNAIR va interveni la Ministerul Transporturilor în vederea confirmãrii posibilitãtii finantãrii lucrãrilor de la bugetul de stat si includerea în anul 2018 a cheltuielilor necesare pentru elaborarea studiului de prefezabilitate”, aratã documentul. În anul 2009 au început demersurile pentru realizarea drumului care ar trebui sã facã legãtura între Câmpu lui Neag si Herculane. Atunci s-a elaborat studiul de fezabilitate, iar în anul 2011 s-a obtinut acordul de mediu. În anul 2012s-a reactualizat studiul de fezabilitate, iar licitatia pentru procedurã a fost anulatã în anul 2015 din cauza lipsei de finantare. Între timp si ecologistii de la Greenpeace au formulat actiuni în instantã.  “Referitor la asigurarea unei surse de finantare, pentru sectorul de drum DN 66A km 47+600-km66+204 a fost obtinut acceptul MT privind finantarea lucrãrilor de la bugetul de stat si includerea cheltuielilor necesare pentru revizuire/actualizare studio de fezabilitate (…), în limita sumelor alocate cu aceastã destinatie”, mai aratã documentul. Pentru modernizarea  DN 66A, sectorul de drum cuprins între km 66+204 – km 109+308, în anul 2015, s-a pregãtit  documentatia pentru  licitarea executiei lucrãrilor, însã aceasta a fost retrasã odatã cu scoaterea  proiectului din Masterplanul General de Transport.  Potrivit documentului, în prezent s-a finalizat raportul de analizã si s-a întocmit nota conceptualã împreunã cu tema de proiectare si se aflã în elaborare caietul de sarcini pentru expertiza tehnicã a drumului.  S-au strâns si semnãturi La finalul anului trecut, cetãtenii din Valea Jiului si nu numai au semnat o petitie prin care îsi manifestau dorinta pentru  reluarea lucrãrilor la drumul spre Herculane. Lista cu cele aproape 40.000 de semnãturi a fost predatã fostului premier Mihai Tudose. Fostul premier al României a promis cã lucrãrile vor fi finantate de la bugetul de stat. Numai cã surpriza a venit când a fost publicat bugetul de stat aferent acestui an. În document nu a fost  prevãzutã nicio sumã  destinatã acestei lucrãri.
Odatã construit, DN66A ar face legãtura cu localitatea Cerna Sat din judetul Gorj, aflatã la doar 42 de kilometri de Bãile Herculane, pe un drum prost, dar care trebuie doar reabilitat, nu construit de la zero, cu toate avizele aferente. Miza este mare. Prin realizarea drumului s-ar asigura accesul direct spre portul Orsova si, mai departe, spre Serbia. Parcul National Retezat si domeniile schiabile din Valea Jiului ar deveni astfel foarte usor accesibile pentru o populatie de milioane de locuitori.
Monika Baciu

5 thoughts on “Senatorul Cristian Resmeritã, rãspuns de la premierul Viorica Dãncilã / Noi studii pentru realizarea drumului spre Herculane

  • 14 mai 2018 at 20:14
    Permalink

    Desi valea jiului a votat tot timpul cu PSD (28 ani) este in continuare mintita asa sa intamplat si cu drumul DN 7A (Cheile Jietului) spre Transalpina si Voineasa , Gara Petrosani , Domeniul Schiabil Parang , Statiunea Montana Pasul Vulcan , Termoficarea in valea jiului cu schimbarea tevilor de Termoficare , Invetitii la Mina Livezeni si Mina Vulcan pentru a deveni rentabila huila din valea jiului , …. Consiliul Judetean Hunedoara PSD nu vrea sa inceapa lucrarile de asfaltare la drumul judetean din Parang sau drumul judetean Valea de Pesti , ….

    Reply
  • 14 mai 2018 at 22:30
    Permalink

    Da da , studiati studiati pentru analfabetii din PSD.

    Reply
  • 15 mai 2018 at 08:56
    Permalink

    ar fii ceea mai mare greseala pentru mediu daca s-ar aproba proiectul

    Reply
    • 15 mai 2018 at 15:10
      Permalink

      bine ar fi sa se inchida carierele de lignit din Gorj ca distrung NATURA cu defrisarile din cariere

      Reply
  • 18 mai 2018 at 11:37
    Permalink

    carierele din gorj ar trebui inchise urgent ,cenusa rezultata din arderea asa zisului carbune este radioactiva

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *