Colegiul National de Informaticã Carmen Sylva din Petrosani a gãsit o metodã ineditã de a aduce soarele în lumea tinerilor de aici si de a reduce abandonul scolar.
Elevii de aici sunt ajutati sã depãseascã momentele critice, iar una dintre metode, care a dat  rezultate, aproape fãrã sã stie nimeni cã asa va fi, este cea cu  animale. Si totul a fost pus la punct dupã ce colegiul a luat cel mai mare punctaj din judet, devenind Scoalã Europeanã. Cei care au gândit totul spun cã au fãcut toate astea fãrã sã stie exact ce fac si cã au gãsit metode similare în scolile europene partenere.  „Chiar în luna martie am fost plecati în Italia la un colegiu de prestigiu din zonã si, timp de 7 zile, am învãtat cum sã predãm prin metoda de terapie cu animale, pentru elevii care, din anumite motive, nu se pot încadra foarte bine în colectiv. Nu numai elevii cu CES (n.r. cerinte speciale), dar si cei care au anumitã situatie acasã, care au pãrintii în strãinãtate si sunt în grija bunicilor, ori chiar singuri si atunci sunt un pic marginalizati, sau stau pe margine si au nevoie de ajutor. Prin aceastã metodã de predare cu animale ei pot fi integrati. Am gãsit la acel colegiu o fermã adevãratã, cu iepurasi de copiii avea grijã, porci vietnamezi si alte animale care îi responsabilizau si îi fãceau chiar sã vrea sã vinã la scoalã. La noi nu existã asa ceva si când am vãzut ce randament dã, spunem cã singur vom încerca si noi. Mai ales cã, fãrã sã stim la o elevã de clasa a XI-a, când a avut o depresie, i-am cumpãrat, fãcând un act caritabil, un cãtelus si foarte mult s-a schimbat situatia. Totul, fãrã sã stim”, a spus Rodica Mariana Popescu, profesoarã la Colegiul National de Informaticã Carmen Sylva Petrosani.
Faptul cã sunt scoalã europeanã îi învatã si pe copii si pe profesori cum e mai bine sã fie la scoalã si experienta câstigatã peste hotare îi determinã pe dascãli sã creadã cã pot eradica abandonul scolar. Asta, dacã schimbã metoda, aplicând ce vãd peste hotare.
„Elevii realizeazã schimburi interculturale. Cunosc alte sisteme de învãtãmânt, aflã  despre alte  sisteme si cum sunt dotate alte scoli, ori cum se desfãsoarã lectiile, cum sunt programele si chiar au participat direct la ore. Am avut un colegiu din Polonia, cu profil minier, unde, când am ajuns acolo, efectiv elevii au participat la orele de pregãtire practicã, au sudat si au fost implicati concret.  Noi, dascãlii, facem schimb de metode de predare, învãtare, evaluare. La  rândul nostru, trebuie sã elaborãm metode, le aplicãm în scoalã si apoi prezentãm cum  predãm pe  metoda respectivã”, a mai adãugat Rodica Mariana Popescu.  Titlul de Scoalã Europeanã a fost conferit acestui colegiu tocmai pentru cã a desfãsurat astfel de activitãti si schimburi, iar pe viitor, timp de 3 ani, scoala va participa la reale schimburi de experientã din care sã învete. În plus, dascãlii de aici cred cã vor cãuta solutii reale pentru terapia de învãtare cu  animale, pentru a miza mai mult pe orele de practicã, pentru a organiza laboratoare si pentru a mobiliza tinerii spre voluntariat.
Diana Mitrache