Constructia pasarelei din Straja se loveste de birocratie

Pentru finalizarea pasarelei din Straja,  care ar trebui sã facã legãtura între douã pârtii este nevoie de întocmirea unei documentatii speciale. Problema este cã autoritãtile locale nu dispun de fondurile necesare.
“Pentru realizarea acelei punti de legãturã trebuie sã facem un DALI. El existã în proiectul central, dar trebuie sã facem DALI. Nu am gãsit resursa financiarã sã facem acest lucru. Este nevoie de un plan detaliu care dureazã o perioadã de timp si trebuie sã gãsim o firmã care sã fie specializatã. Îl avem în obiectivul nostru”,  a declarat Lucian Resmeritã, primarul municipiului Lupeni.
În paralel, autoritãtile locale asteaptã finalizarea procedurilor de achizitie a ratracurilor.
“Avem licitate încã de anul trecut ratracturile pentru Strajã, unde  cofinantarea noastrã este de 15%, ministerul trebuie sã punã bani, trebuie sã intrãm într-o Comisie Tehnicã, mai sunt câteva detalii de rezolvat si anul acesta vom avea 10 tunuri de zãpadã. Mai avem încã 10, deci 20 de tunuri de zãpadã sunt suficiente pentru  Straja. Mai avem de realizat garajul de ratracuri, care face parte din proiectul mare”, mai spune  primarul.
În statiunea montanã Straja, lucrãrile au demarat în anul 2011 în cadrul proiectului “Schi în România,  statiunea Straja”.
“Valoarea totalã a contractelor de lucrãri: 200.503.000 lei.  Plãti de la bugetul de stat: 36.977.000 lei. Stadiu: instalatia de zãpadã artificialã finalizatã, amenajare pârtii finalizare,  instalatia de energie electricã finalizatã,  constructie telescaun TS3 finalizat,  constructie telegondolã finalizatã, pasarela  care face legãtura între pârtia 3 si pârtia 4 – realizatã în proportie de 75%”, aratã Ministerul Turismului. Proiectul este  finalizat în proportie de 75%.
Monika BACIU

Advertisements