Inspectorii de muncã din Hunedoara primesc, abia în aceastã sãptãmânã, raportul Agentiei de Investigare Feroviare, în cazul accidentului de tren de la Merisor. Acum un an, un tren de marfã a deraiat, dupã ce mecanicii aflati în locomotivã nu l-au mai putut controla.
„Abia sãptãmâna viitoare (n.r sãptãmâna în curs), vom primi raportul oficial si apoi vom anunta si rezultatele noastre”, a spus Sorin Istrate, ITM Hunedoara.
Feroviarii si-au fãcut treaba si au arãtat cum s-a petrecut totul. Inspectorii de muncã vor primi rezultatele si apoi urmeazã sã trimitã dosarul în instantã, urmând sã stabileascã cine sunt vinovatii. Agentia de Investigare Feroviarã Românã a dat publicitãtii raportul accidentului feroviar de la Merisor, la un an de la producerea nefericitului eveniment în care doi angajati au murit. Raportul aratã cã mecanicul si ajutorul de mecanic erau bãuti si de vinã este viteza cu care circulau, mult mai mare decât cea legalã în acest loc.
Potrivit raportului, accidentul din 8 aprilie 2017, s-a produs din cauza „cresterii puternice a fortelor laterale care actionau la nivelul rotilor locomotivei, fapt ce a condus la depãsirea limitei de stabilitate la deraiere. Aceasta s-a produs ca urmare a faptului cã, la circulatia pe o zonã situatã în curbã, viteza trenului (92 km/h) a depãsit cu 130% viteza maximã admisã pe sectia de circulatie, care era de doar 40 km/h. Cresterea vitezei trenului s-a produs pe fondul unor erori umane, erori ce au fãcut ca robinetul de aer de la primul vagon din tren sã se afle pe pozitia „închis”, conducta generalã de aer fiind astfel întreruptã, iar frânele automate ale trenului sã nu asigure frânarea acestuia.
În plus, acest raport, care va ajunge sãptãmâna viitoare la ITM, aratã cã accidentul a fost favorizat de starea fizicã a personalului de locomotivã, consumul de bãuturi alcoolice în timpul desfãsurãrii activitãtii; – oboseala acumulatã în intervalul de timp cuprins între plecarea de la domiciliu si momentul producerii accidentului, obosealã manifestatã, în cazul mecanicului de locomotivã, pe fondul vârstei de 67 de ani. Specialistii AGIFER spun cã trenul a fost verificat înainte de expediere si nu avea probleme, iar accidentul s-ar fi produs doar din cauza unor erori umane, lucru ce va fi stabilit si de inspectorii ITM.
Diana Mitrache