Dosarul este înregistrat pe rolul Judecãtoriei Hateg si victima teribilei tragedii cere despãgubiri substantiale vinovatilor.  Primul termen în acest dosar instrumentat de procurorii Sectiei de urmãrire penalã si criminalisticã din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casatie si Justitie a fost stabilit pentru data de 29 martie a.c. În dosar sunt trei pãrti prejudiciate de CFR, respectiv victima accidentului, Spitalul de Urgentã Deva si Spitalul de Urgentã „SF. Apostol Andrei”.
Procurorii au trimis în judecatã Compania Nationalã CFR sub aspectul sãvârsirii infractiunii de vãtãmare corporalã din culpã.
În rechizitoriul întocmit în cauzã procurorii au retinut cã,  la data de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00.27, în statia de cale feratã Subcetate, din judetul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma cãruia unei persoane i-a fost amputat membrul superior stâng.
”Din probele administrate în cauzã a rezultat cã, dupã ce s-a informat în prealabil în statie cu privire la linia la care urma sã soseascã trenul pe care îl astepta, persoana vãtãmatã s-a deplasat cãtre linia respectivã, traversând alte trei linii de cale feratã. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, cãlãtorii nu au vãzut platforma pe care trebuiau sã astepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între douã linii de cale feratã. Persoanã vãtãmatã, împreunã cu alte sase persoane, surprinsã de trecerea simultanã a trenului de cãlãtori pe care îl astepta pe o linie si a unuia de marfã pe cealaltã, din cauza curentilor de aer provocati, s-a dezechilibrat si a cãzut la pãmânt, cu bratul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât rotile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte douã persoane au cãzut la pãmânt, iar celelalte s-au dezechilibrat”, sustin procurorii.
Potrivit acestora, ”accidentul s-a produs ca urmare a faptei inculpatei Compania Nationalã CFR S.A. de a nu realiza în statia de cale feratã Subcetate indicatoare de orientare a cãlãtorilor, astfel încât acestia sã poatã identifica peroanele si platformele corespunzãtoare fiecãrei linii de cale feratã, asa cum compania era obligatã”. Totodatã, acestia anuntã cã, din probe a rezultat si faptul cã statia CF Subcetate nu detinea autorizatie de functionare si nu a luat mãsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, functionând ilegal.
Maximilian Gânju