Trecut de la Craiova la Timisoara si retur, DN 7A Petrosani – Voineasa, arata tot ca dupa bombardament. si asta în ciuda faptului ca face legatura cu doua statiuni – Voineasa si Vidra – iar aiic se construieste si o moderna telegondola spre partiile din Vidra.

Drumul National 7 A este tot nereabilitat. De ani de zile, aici s-au facut doar lucrari de peticire, mai ales pe partea care apartine de judetul Hunedoara, în ciuda promisiunilor politicianiste. Acum, si ce s-a facut s-a stricat, iar circulatia pe acest tronson de drum national pune la grea încercare nervii conducatorilor auto. Presedintele PDL Hunedoara, Dorin Gligor, anunta anul trecut ca drumul Petrosani – Voineasa a primit 3 milioane de lei pentru reparatii de amploare pe cei aproximativ 20 de kilometri cu probleme si ca în 2012 exista sanse mari ca  DN 7A sa beneficieze de fonduri pentru modernizare. Nu numai ca modernizarea nu s-a mai facut, dar daca alegi aceasta ruta stai si te întrebi unde au intrat cele 3 milioane de lei, pentru ca, în afara unor mici petece de asfalt gropile sunt la ele acasa. Între timp, DN 7A a fost minge de ping – pong între Regionala de Drumuri si Poduri Craiova si cea din Timisoara. La începutul verii trecute, drumul a trecut de la Regionala de Drumuri si Poduri Craiova, la Regionala Timisoara. În toamna,  ajuns înapoi la cei de la Craiova, ca sa poata fi implementat un proiect complex, dupa cum au explicat oficialii. Concret, pana aproape de granita cu Hunedoara, pe partea de Valcea, drumul a fost reabilitat si asfaltat de societatea Romstrade, care a castigat licitatia. Din acest motiv, si portiunea din judetul Hunedoara a trecut de la Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara în administrarea celor din Dolj, care vroiau sa continue lucrarea, tot cu cei de la Romstrade. Proiectul nu a mai fost, însa, finantat, asa ca, de la Regionala de Drumuri si Poduri Craiova, drumul a fost dat înapoi la Regionala Timisoara, pentru ca acum sa ajunga din nou la cei de la Craiova, dar tot nereparat a ramas. DN7A Petrosani-Voineasa traverseaza pe o portiune Cheile Jietului, o zona de un pitoresc aparte, si face legatura cu Transalpina, cea mai înalta sosea din Romania. În toamna anului trecut s-a reusit plombarea gropilor din carosabil si turnarea de covoare asfaltice acolo unde drumul era prea degradat pentru a  mai fi doar reparat si asa a ramas.

 Un covor zburator pentru  telegondola de la Vidra

Interesant este ca, în timp ce oficialii nu gasesc fonduri pentru asfaltarea celor 20 de kilometri, în apropiere de Statiunea Vidra înca de pe timpul ministrului Elena Udrea se lucreaza intens la o telegondola, care sa duca spre domeniul schiabil din varful muntelui. Lucrarea în sine consta în realizarea a 4 partii de schi cu o lungime totala de 9 km, prevazute cu tunuri de zapada artificiala si instalatii de transport pe cablu care totalizeaza peste 5 kilometri. De asemenea, proiectul prevede amenajarea unui telescaun, cu o lungime de 1800 m, un teleschi de 733 m si o telegondola de 3 kilometri, cu statie intermediara. Tot în cadrul proiectului vor fi realizate spatii adiacente pentru servicii, o parcare cu minim 350 locuri si un refugiu salvamont la cota 1975 m. Un proiect excelent pentru dezvoltarea turismului, dar, pana la telegondola accesul se va face probabil cu… covorasul zburator. Asa cum se prezinta acum, drumul de acces este mai mult un cosmar decat un vis frumos pentru dezvoltarea turismului si, mai grav, pe toata perioada iernii, adica atunci cand se presupune ca va fi un aflux de turisti, drumul este închis!

Carmen Cosman