Serviciul de pasapoarte din Valea Jiului este oarecum ineficient si Institutia Prefectului de Hunedoara cautã solutia optimã.
Fabius Kiszely, prefectul judetului, ia în calcul si varianta desfiintãrii acestui serviciu si asta chiar dacã aici cozile, în fiecare zi de joi, sunt uriase. Prefectul spunea asta încã de pe vremea când ocupa functia de subprefect al judetului nostru.
Oamenii, însã,  vin de miercuri noaptea si tin rând, sã prindã un loc în cele 35 ce sunt disponibile. Analiza economicã, însã, aratã ineficienta si acum prefectul cautã o variantã bunã, înainte de a desfiinta serviciul.
„Este o mãsurã pe care o analizãm sã vedem dacã este oportunã si vrem sã vedem care este efectul acestei mãsuri asupra eficientizãrii activitãtii serviciului de eliberare pasapoarte. Activitatea la Petrosani este totusi redusã, ca timp si ca si impact asupra populatiei, pentru cã acolo luãm 35 – 40 maxim pe sãptãmânã, în conditiile în care noi la Deva procesãm pânã în 2000 de pasapoarte. Cred cã a gîndi putin aceastã chestiune este de luat în seamã. Mã voi consulta si cu reprezentantii primãriilor si voi avea un dialog cu cetãtenii, ca sã vedem care este impactul”, a spus Fabius Kiszely, prefectul judetului Hunedoara.
Pentru cã nu prind rând la Petrosani, biroul fiind deschis o singurã zi pe sãptãmânã, oamenii de aici pleacã spre Târgu Jiu, sau direct la Deva, iar acest lucru nu le este strãin autoritãtilor judetene. Totusi, deocamdatã desfiintarea pare o solutie de luat în calcul. „Noi procesãm pasapoarte din Valea Jiului si la Deva, ca si cei din Gorj, care se ocupã de cei din Valea Jiului. Va trebui sã gãsim o solutie, ca sã acoperim necesarul de eliberare de pasapoarte din Vaslea Jiului. Vreau ca locuitorii din Valea Jiului sã fie convinsi cã voi lua cea mai înteleaptã mãsurã asa încât disconfortul lor sã fie cât mai mic si sã putem rãspunde cu maximã operativitate la cerintele de acolo”, a mai adãugat prefectul Fabius Kiszely.
Serviciul de pasapoarte de la Petrosani a fost înfiintat la cererea autoritãtilor locale de aici în vara anului 2011, iar cozile sunt mereu interminabile. Cei care vin cu biroul mobil din Deva elibereazã un numãr mic de bilete de ordin si niciodatã nu fac fatã cererilor mari. Nu s-a gândit nimeni, însã, sã mãreascã numãrul zilelor în care aici sã functioneze acest serviciu, pe sãptãmânã si acum se ia în calcul varianta desfiintãrii lui. Oamenii de aici ar fi nevoiti sã îsi facã aceste acte doar la Deva, sau chiar în Gorj.
Diana Mitrache