Criza vagoanelor CFR, cu care se transportã huila de la minele din Valea Jiului, a luat sfârsit.  De luni noaptea, minerii au putut sã încarce huila în garnituri de tren, dar numai dupã ce liderii minerilor au fãcut zeci de apeluri disperate cãtre toate forurile competente.
Nu a fost facil si o parte dintre cei din conducerea Sindicatului Muntele a fost luni la Prefectura judetului Hunedoara si astfel s-a deblocat situatia.
„De luni noapte au început sã vinã vagoanele spre unitãtile miniere. Acum se lucreazã normal si încãrcãm huila. Totul a fost posibil, dupã demersurile fãcute de noi, care am trimis adrese pânã al premier, ministrii si secretari de stat, prefect si, dupã discutia pe care am avut-o luni cu domnul prefect Fabius Kiszely” , a recunoscut Darius Câmpean, presedintele Sindicatului Muntele.
Chiar dacã recunosc cã sunt disfunctionalitãti si ele se manifestã atât între CEH si CFR Marfã, cât si între CFR Marfã si CFR Infrastructurã, liderii minerilor spun cã situatia creatã de joi, sãptãmâna trecutã, este un abuz.
„S-a fãcut o platã restantã, cãtre CFR, dar din punctul meu de vedere este un abuz din partea lor. Asta, pentru cã la bazã existã un contract, care nu prevede, în momentul de fatã, ca vagoanele sã nu fie livrate, dacã plãtile nu sunt la termen”, a conchis liderul minerilor.
În vara anului trecut, instanta a obligat CEH sã plãteascã transportatorului de marfã CFR suma de 1.963.799,07 lei, bani care reprezintã datoria înregistratã doar de Mintia la plata transportului. CFR Marfã, a obtinut douã ordonante împotriva Complexului Energetic Hunedoara, care are de plãtit peste 6,5 milioane de lei cãtre societatea care a transportat huila pe calea feratã.
Diana Mitrache