Toti primarii din Valea Jiului, dar si mai multi oameni ce provin din mediul de afaceri au demarat o actiune fãrã precedent, prin care vor sã strângã peste 30.000 de semnãturi, de la cei ce locuiesc în zonã.
Totul, pentru ca, pânã la 1 decembrie, sã poatã fi predatã lista Premierului României, cu scopul de a prinde în bugetul pe 2018, ce va fi adoptat în luna decembrie, bani pentru finalizarea drumului ce leagã Uricaniul de Herculane, prin Câmpu lui Neag. Toti si-au dat mâna, datã fiind importanta acestui drum, dar si pentru faptul cã premierul Mihai Tudose a promis cã va lua în calcul dorinta oamenilor din Valea Jiului.


„Este vorba de o actiune civicã pentru sustinerea reluãrii investitiilor la modernizarea DN 66A Câmpu lui Neag – Herculane. Noi am gândit-o, împreunã cu colegii primari, ca o actiune care sã vinã în sprijinul demersurilor noastre pe care le facem pe lângã Guvernul României, ca nimic sã nu fie politizat, ci sã demonstrãm cã, de fapt, este o actiune a comunitãtii din Valea Jiului”, a spus Dãnut Buhãescu, primarul orasului Uricani.
Acest drum a fost început prin 1999, când ministru al transporturilor era Traian Bãsescu si, de atunci, s-a pierdut de câteva ori finantarea, desi, la un moment dat chiar au fost bani alocati, însã, ecologistii au blocat investitia. Acum, lucrurile ar putea fi altfel, dacã întreaga comunitate îsi dã semnãtura.
„Se poate, sã dãm mâna cu totii, iar aici vorbesc de noi, primarii din Valea Jiului, sau de cei din administratie, care, împreunã cu presa si mediul de afaceri si mediul academic, sã facem front comun, pentru un scop al Vãii Jiului. Cred cã acum este nevoie de un efort sustinut al întregii comunitãti din Valea Jiului, pentru ca acest drum sã fie refinantat, pentru cã problemele legate de mediu nu mai existã”, a adãugat si Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petrosani.
În 2014 s-au pierdut nu mai putin de 59,4 milioane de euro, bani care nu au mai fost prinsi în buget ulterior, pentru cã exista un proces intentat de ecologistii Agent Green, care nu au vrut continuarea lucrãrilor.
Mai sunt de realizat circa 20 de  kilometri, între Câmpu lui Neag si Cerna, lucrarea este dificilã, pe traseul stabilit fiind necesarã, între altele, construirea unui pod peste Cerna, a 82 de podete si a unui viaduct de coastã cu suprastructura în consolã, iar animalele nu prea ar mai avea de suferit, spun cei care stiu cum stã treaba acum. „Portiunea despre care se spunea cã este în Parcul National Retezat e asfaltatã deja si nu s-a intrat în parc cu drumul absolut deloc, pentru cã s-a mers pe acelasi drum forestier, de-a lungul apei. În ce priveste faptul cã acest drum va influenta în mod negativ înmultirea animalelor, vreau sã vã spun cã eu am fost sef de district în acea zonã, iar în Oslea nu erau capre negre. Acum, de când s-a fãcut acest drum, vedem acolo capre, vulpi si s-au înmultit, deoarece, datoritã acestui drum, nu s-a mai fãcut braconaj în acea zonã. Nimeni nu-si mai permite, când este asfalt si semnal la telefon, sã meargã cu arma sã tragã”, a precizat si Emil Pãrãu, investitor în turismul din zonã.


Pentru protejarea faunei, sunt prevãzute sase viaducte pentru traversarea drumului de cãtre animalele mari si un podet în zona de reproducere a amfibienilor. Iar acum, dupã atâtia ani, ar fi momentul sã finalizãm investitia.
„Astãzi suntem aici, dar important este ca în 3 sãptãmâni sã avem cel putin 30.000 de semnãturi, la 160.000 de locuitori câti sunt acum, aici. Important este sã facem front comun, pentru cã aici trãim toti si ca aceastã investitie sã fie fãcutã”, a spus si Costel Avram, director SC Apa Serv Valea Jiului. Început în 1999, drumul ce trece prin Valea Jiului si denumit Drumul lui Bãsescu, pentru cã fostul presedinte al României era atunci ministrul Transporturilor, are nevoie din nou de bani. Suma ar putea fi prinsã în bugetul care va fi adoptat în decembrie, asa cã, oricine doreste, poate cere sã semneze aceastã petitie. Listele se gãsesc în primãrii si vor ajunge la mai toate institutiile, putând sã se treacã pe liste toti cei care au împlinit 14 ani si au buletin.
Diana Mitrache