Administratiile locale sunt chemate la o întâlnire cu distribuitorii de gaze naturale si energie electricã. Mãsura a fost decisã pentru a stabili din timp necesitãtile fiecãrei comunitãti, iar distribuitorii acestor servicii spun cã se vor lua toate mãsurile din timp.
„Companiile E-Distributie din România participã la întâlniri cu autoritãtile locale din zonele de responsabilitate, pentru a discuta activitãtile de pregãtire pentru situatiile de conditii meteo severe si a primi propunerile autoritãtilor în acest sens. Pentru a pregãti mai bine activitãtile specifice si modul de colaborare în cazul aparitiei unor conditii meteo dificile, în vederea restabilirii alimentãrii cu energie electricã atunci când aceste fenomene meteo se produc, societãtile E-Distributie Banat si E-Distributie Dobrogea au decis sã aibã întâlniri regulate cu autoritãtile locale si institutiile publice. Consolidarea dialogului între autoritãti si operatorii de distributie este un element esential al pregãtirilor pentru situatii dificile”, se aratã într-un comunicat remis presei de E-Distributie Banat.

Pânã în prezent au avut loc întâlniri la Timisoara – cu prefectii si reprezentantii Inspectoratului pentru Situatii de Urgentã din judetele Timis, Arad, Caras Severin si Hunedoara. În cadrul acestor întâlniri, reprezentantii E-Distributie au prezentat planurile proprii de interventie în situatii de crizã, dotarea cu mijloace specifice de actiune în conditii meteo deosebite, precum si o serie de mãsuri tehnice specifice, în principal investitii realizate în retelele de distributie care au avut de suferit în trecut de pe urma fenomenelor meteo deosebite.
O problemã importantã care a fost dezbãtutã se referã la îmbunãtãtirea comunicãrii atât între institutiile implicate direct în gestionarea situatiilor precum si cu cetãtenii afectati de întreruperea alimentãrii cu energie electricã. În acest sens, E-Distributie a informat despre modul actual de functionare a Call Center-ului national precum si despre mãsurile ce au fost luate în vederea cresterii semnificative a numãrului de operatori care vor prelua apelurile în situatii de crizã.
Acest plan de întâlniri va continua, inclusiv la nivel de judet, urmând sã fie discutate aceste aspecte si cu reprezentantii consiliilor judetene, primari, reprezentanti locali ai Inspectoratelor pentru Situatii de Urgentã, pentru identificarea planurilor si actiunilor optime pentru fiecare regiune.

Diana Mitrache