Continuã ancheta accidentului feroviar de la Merisor

Ancheta procurorilor si a politistilor este una complexã si încã n-a fost finalizatã, desi a trecut jumãtate de an de la teribilul accident feroviar.  Doi mecanici au murit pe loc în urma accidentului feroviar de lângã Petrosani.
Ancheta politistilor feroviari si a procurorilor a demarat imediat dupã producerea accidentului, iar cei care au fost în legãturã cu mecanicii trenului au discutat cu anchetatorii. Au fost ridicate o serie de documente si la dosar s-a depus si rezultatul legistilor, însã ancheta este departe de a se finaliza spun sursele noastre.
”Este un dosar complex si merge destul de greu. Poate vor mai dura ani pânã când va fi finalizat. Lipsa unor martori, a unor probe, sunt multe lucruri care trebuie lãmurite pentru a avea un dosar finalizat”, au declarat surse de încredere. Accidentul feroviar a avut loc în primãvara acestui an, într-o  succesiune de curbe din zona Merisor, comuna Bãnita. Trenul de marfã a intrat cu vitezã extrem de mare într-o curbã strânsã terminatã cu un viaduct iar locomotiva si cele 14 vagoane au deraiat. Cei doi mecanici de 66 si  51 de ani au pierit iar pozitia în care au fost descoperiti de echipele ISU Hunedoara aratã  cã au încercat din rãsputeri sã evite tragedia. Mecanicul  si ajutorul sãu au murit în urma rãnilor suferite la impactul locomotivei. Legistii au stabilit si faptul  cã amândoi consumaserã bãuturi alcoolice înainte de a se urca în locomotivã. Pe de altã parte, au fost adunate si o serie de date care confirmã faptul cã trenul nu a mai putut frâna.
”Sistemul de frânare a cedat. Mecanicii au anuntat prin statie, la Statia Feroviarã Merisor, cã vor veni fãrã frâne si sã le dea drumul pânã vor reusi sã încetineascã sau vor avea un moment în care vor putea încetini garnitura”, declara la momentul accidentului inspectorul-sef al ITM Hunedoara.
Impactul a fost atât de puternic încât locomotiva, dupã ce a trecut un pod, a intrat pânã la jumãtate în terasamentul cãii ferate. Garnitura a rupt pur si simplu liniile iar vagoanele au cãzut într-o râpã de la circa 15 metri înãltime. Accidentul feroviar este anchetat de politisti, procurori, Agentia de Investigare Feroviarã si ITM.
Maximilian Gânju

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *