Au început lucrãrile de reparatii la gara din Petrosani, dar nimeni nu stie cu exactitate ce se întâmplã acolo. Din santierul în lucru lipseste panoul din care sã rezulte cine sunt cei care executã lucrãrile si, mai ales, ce vizeazã aceste lucrãri.

De altfel, Viorel Pascu, fost consilier la Petrosani, care a actionat în instantã Regionala CFR Timisoara, chiar a subliniat acest aspect. Asta, pentru cã nu stie dacã demersurile sale în justitie ar fi avut vreun ecou, în afara amenzilor pe care CFR le-a primit de la diverse institutii, dupã ce Pascu a fãcut reclamatii.

„Sperãm ca sã ne informeze regionala si despre alte detalii, cum ar fi: banii alocati, cum va arãta proiectul la final. Sunt niste detalii pe care ar fi obligati sã ni le prezinte. Din presã stiu cã  sunt 2,5 miliarde de lei vechi, dar nu stim cum va arãta, firma care lucreazã, unde va fi sala de asteptare, toaletele. Nu este nicio plãcutã inscriptionatã, de pe care se aflãm cine lucreazã si ce”, a afirmat Viorel Pascu, fost consilier local la Petrosani. Gara din Petrosani a rãmas în paraginã de aproape 3 decenii. Viorel Pascu este singurul care a bãtut la usa instantelor, însã, recent a pierdut procesul intentat Regionalei CFR. Acum asteaptã motivarea instantei, ca sã afle de ce nimeni nu a fost impresionat de lipsa toaletelor, de peroanele degradate, de starea clãdirilor.

„Au fost 2 ani în care am avut rãbdare, am fãcut demersuri. Am avut sprijinul Protectiei Consumatorilor, care i-a amendat. Nu mai putin de  5 pagini a avut raportul cu neregulile din gara de la Petrosani, din cauza cãreia, în 27 de ani, suferã si au suferit toti cetãtenii si turistii. Nu comentãm decizia instantelor, dar nu au fost impresionati de faptul cã nu avem toalete, paviment, peroane, apã, aproape nimic”, mai spune fostul consilier local de la Petrosani.

Muncitorii au intrat cu excavatoarele, sparg pavimentul, însã, oamenii din zonã ne-au arãtat, la propriu, cum se miscã inclusiv pasarela. Este extrem de afectatã structura de rezistentã a acesteia si nimeni nu stie dacã si ea va intra în reparatii. „Se miscã rãu de tot. Dacã urci, simti cum se balanseazã, iar dedesubt sunt 27.000 V”, a spus un localnic, care ne-a si arãtat, practic, cum se miscã structura metalicã ce traverseazã liniile de înaltã tensiune. Statia CFR Petrosani a fost datã în folosintã în urmã cu 146 de ani.

Anul trecut, Compania Nationalã de Cãi Ferate CFR SA a anuntat cã a alocat, în total, 13,4 milioane de lei din surse proprii si de la bugetul de stat pentru demararea unor lucrãri de la componentele infrastructurii feroviare de pe raza Regionalei CF Timisoara, din care 2,5 ar fi estimate cele din Petrosani.

Diana Mitrache