Ce se întâmplã în garã? Ce se reparã?

Au început lucrãrile de reparatii la gara din Petrosani, dar nimeni nu stie cu exactitate ce se întâmplã acolo. Din santierul în lucru lipseste panoul din care sã rezulte cine sunt cei care executã lucrãrile si, mai ales, ce vizeazã aceste lucrãri.

De altfel, Viorel Pascu, fost consilier la Petrosani, care a actionat în instantã Regionala CFR Timisoara, chiar a subliniat acest aspect. Asta, pentru cã nu stie dacã demersurile sale în justitie ar fi avut vreun ecou, în afara amenzilor pe care CFR le-a primit de la diverse institutii, dupã ce Pascu a fãcut reclamatii.

„Sperãm ca sã ne informeze regionala si despre alte detalii, cum ar fi: banii alocati, cum va arãta proiectul la final. Sunt niste detalii pe care ar fi obligati sã ni le prezinte. Din presã stiu cã  sunt 2,5 miliarde de lei vechi, dar nu stim cum va arãta, firma care lucreazã, unde va fi sala de asteptare, toaletele. Nu este nicio plãcutã inscriptionatã, de pe care se aflãm cine lucreazã si ce”, a afirmat Viorel Pascu, fost consilier local la Petrosani. Gara din Petrosani a rãmas în paraginã de aproape 3 decenii. Viorel Pascu este singurul care a bãtut la usa instantelor, însã, recent a pierdut procesul intentat Regionalei CFR. Acum asteaptã motivarea instantei, ca sã afle de ce nimeni nu a fost impresionat de lipsa toaletelor, de peroanele degradate, de starea clãdirilor.

„Au fost 2 ani în care am avut rãbdare, am fãcut demersuri. Am avut sprijinul Protectiei Consumatorilor, care i-a amendat. Nu mai putin de  5 pagini a avut raportul cu neregulile din gara de la Petrosani, din cauza cãreia, în 27 de ani, suferã si au suferit toti cetãtenii si turistii. Nu comentãm decizia instantelor, dar nu au fost impresionati de faptul cã nu avem toalete, paviment, peroane, apã, aproape nimic”, mai spune fostul consilier local de la Petrosani.

Muncitorii au intrat cu excavatoarele, sparg pavimentul, însã, oamenii din zonã ne-au arãtat, la propriu, cum se miscã inclusiv pasarela. Este extrem de afectatã structura de rezistentã a acesteia si nimeni nu stie dacã si ea va intra în reparatii. „Se miscã rãu de tot. Dacã urci, simti cum se balanseazã, iar dedesubt sunt 27.000 V”, a spus un localnic, care ne-a si arãtat, practic, cum se miscã structura metalicã ce traverseazã liniile de înaltã tensiune. Statia CFR Petrosani a fost datã în folosintã în urmã cu 146 de ani.

Anul trecut, Compania Nationalã de Cãi Ferate CFR SA a anuntat cã a alocat, în total, 13,4 milioane de lei din surse proprii si de la bugetul de stat pentru demararea unor lucrãri de la componentele infrastructurii feroviare de pe raza Regionalei CF Timisoara, din care 2,5 ar fi estimate cele din Petrosani.

Diana Mitrache

5 comentarii la „Ce se întâmplã în garã? Ce se reparã?

  • 29 mai 2017 la 07:06
    Permalink

    Bani pentru reparatia gari Petrosani sau cernut la Timisoara de aceea lipseste informatile despre reparati , fac si ei un pic si se opresc cum au mai inceput acum cativa ani lucrarile de reparati si apoi au oprit lucrarile . Asa se intampla pentru valea jiului si cu drumul national DN 7 A spre Voineasa si Transalpina nu mai vor sa modernizeze drumul , asa au facut si cu drumul national spre Herculane ba nu sunt bani cand sunt bani trimit organizatile de mediu sa protesteze iar acum au expirat avizele , drumul judetean din Parang acum sunt bani dar la comanda unor … se contesta firmele executia lucrarilor dar INTERESANT pentru construirea de catre Consiliul Judetean Hunedoara PSD a unui nou stadion Corvinul nu contesta nimeni desi valea jiului a votat tot timpul cu PSD (parlamentare , presedentiale , europarlamentare , consiliul judetean , consilile locale , primarie ) iar Deva NU a votat niciodata cu PSD . Singura solutie de dezvoltare a vaii jiului este schimbarea resedintei de judet de la Deva la Petrosani (desi este greu ca sau format la institutile statului cuiburi angajati din bani nostri publici platiti regeste dar nu este imposibil sa insistam cererea de mutare a resedintei de judet la Petrosani) . Primari si parlamentari PSD din valea jiului tac (pentru ca sa fie propusi pe liste si la viitoarele alegeri) ei o duc bine dar cetateni vaii jiului saracesc pe zi ce trece .

    Răspunde
  • 29 mai 2017 la 10:34
    Permalink

    O sa mearga lucraruile astea exact dupa expresia:
    Afara vopsit gardul, inauntru leopardu.
    Stati sa vina vara sa vedeti cum lucreaza baieti la umbra cu cateva sticle de bere si un somn de vreo 5-6 ore, ca doar este canicula. iar cand o sa termine lucrarea dupa vreo 5-10 ani au sa realizeze ca au uitat sa bage nisip in mortar si uite asa se duce iar dracu toata lucrarea, de unde si expresia: Ca la noi, la nimeni !
    Gara asta are sa aduca pentru unuii din CFR, vile noi si masini de teren seriase, cat despre excursii exotice de lux, nici nu se mai pune problema. Astea sunt la ordinea zilei, ca doar CFR-ul este pe „profit O,” in ultimii 27 de ani.
    Are balata peste si fier vechi de vandut !
    NU vedeti !? Aici este o golaneala in toata regula si multi au sa faca puscarie cat de curand de-o sa le iasa pe nasa CFR-ul

    Răspunde
  • 29 mai 2017 la 22:29
    Permalink

    Lasa-ti oameni sa lucreze de comentari santeti buni. Daca sau apucat de renovare de ce sau apucat .Daca nu se apucau de ce nu.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.