Miercuri la prânz, muncitorii care încearcã sã degajeze calea feratã vor ridica locomotiva, care s-a înfipt în terasament. Douã macarale vor fi calate si vor încerca sã smulgã mastodontul din pãmânt si abia atunci muncitorii care lucreazã la refacerea infrastructurii pot spune cât va mai fi întrerupt traficul în zonã.

„Estimãm cã vor fi calate douã macarale si abia atunci încercãm sã ridicãm locomotiva, pentru cã pozitia sa este dificilã, fiind sustinutã de un pilon al podului”, a spus unul dintre reprezentantii firmei care lucreazã la degajarea liniilor de cale feratã. Zeci de muncitori lucreazã zi-luminã si, în zonã, a fost garat un tern de serviciu, unde acestia dorm peste noapte. Este un adevãrat santier pe portiunea în care sâmbãtã la prânz s-a produs tragedia, în care doi bãrbati, cu mare experientã, de 66 si 51 de ani, si-au pierdut viata. Specialistii de la Cãile Ferate spun cã impactul cu solul al locomotivei s-a fãcut dupã ce aceasta a plonjat prin aer si s-a înfipt cu putere, la o vitezã estimatã la 97 km/h. Garnitura a prins vitezã în momentul în care a început coborârea si acela a fost si momentul în care mecanicul si ajutorul de mecanic au anuntat statia CFR Petrosani, cã nu au frâne. Cei care lucreazã acum la refacerea infrastructurii spun cã, dacã trenul nu ar fi deraiat în acel loc, exista riscul sã sarã de pe sine în zona în care, mai jos, erau case.

3-1

„Nu puteau sã se salveze. Au limitat doar un dezastru, pentru cã mai jos erau case si, dacã nu sãrea garnitura aici, sãrea acolo”, a explicat unul dintre cei care fac manevrele de degajare a cãii de acces feroviar. Parchetul de pe lângã Judecãtoria Hateg a informat cã ancheta penalã cu privire a împrejurãrile mortii celor doi mecanici, poate fi extinsã si pentru alte infractiuni în afara celei de ucidere din culpã. „Cercetãrile în cauzã sunt efectuate de Postul de Politie Transporturi Feroviare Petrosani, sub supravegherea Parchetului de pe lângã Judecãtoria Hateg, unde în aceeasi zi, a fost înregistrat dosar penal sub aspectul sãvârsirii infractiunii de ucidere din culpã, prevãzutã de art. 192 alin. 2 si 3 din Codul penal. În functie de rezultatul cercetãrilor penale, precum si a investigatiilor efectuate de AGIFER, urmãrirea penalã poate fi extinsã si sub aspectul sãvârsirii altor infractiuni, inclusiv a unor infractiuni contra sigurantei circulatiei pe cãile ferate. Pe mãsura derulãrii cercetãrilor, datele suplimentare vor fi comunicate opiniei publice”, a informat prim-procurorul Maria Borca, de a Parchetul de pe lângã Judecãtoria Hateg.

Dacã locomotiva va fi scoasã dintre linii, terasamentul ar putea refãcut în scurt timp, însã, cea mai gravã problemã este legatã de faptul cã o parte din aceasta este sustinutã de pilonii podului, care riscã, la rândul lor, sã se prãbuseascã.

Diana Mitrache