Parcãrile din Petrosani nu vor fi concesionate

Sunt 300 de locuri de parcare si peste 11.000 de masini, asa cã deocamdatã, nu vor fi concesionate locurile de parcare în Petrosani. Consilierii PSD si ALDE s-au opus, în principiu, regulamentului întocmit si au venit cu o serie de motivãri.

Unele au vizat lipsa parcãrilor  amenajate, altele au vizat puterea de cumpãrare a celor care ar putea concesiona, fiindcã au bani, mai multe locuri, iar altii au spus cã locul de parcare nu este al celui care l-a concesionat, exclusiv. „Nu consider cã, dacã am concesionat acel loc de parcare, acela ar trebui sã îmi apartinã mie 24 din 24, 7 din 7 zile. Consider cã, spre exemplu, cum stau eu lângã o scoalã, într-un anumit interval orar, de la 9,00 la 17,00, ar putea sã vinã si alti pãrinti sã parcheze. Sau în alte zone cum ar fi cabinetele medicale situatia este similarã. O sã se creeze, în plus, mari diferente, vis a vis de cât se va plãti în zona centralã, fatã de Cartierul Aeroport, unde nu este asa de aglomerat si va fi mai usor sã obtii un loc de parcare. Cred cã problema trebuia pusã, de maniera în care, dacã ai vãzut cã sunt foarte multe persoane care spun cã nu au unde sã parcheze, sã faci parcãri, în primul rând. Si aici, însã, vor fi critici, deoarece, sã faci parcãri, înseamnã sã  renunti la anumite spatii verzi”, a spus Dorina Nitã, consilier ALDE la Petrosani, motivând care sunt punctele sale de vedere.

Hotãrârea de consiliu, care cuprindea regulamentul de concesionare nu a trecut si acum aceasta ar putea fi refãcutã în totalitate, ori se va renunta la ideea concesionãrii locului de parcare. Primarul Tiberiu Iacob Ridzi spune cã ia în considerare revizuirea proiectului, dar asta numai dupã ce va discuta cu majoritatea PSD- ALDE, pentru cã nu mai riscã încã o respingere.  „Proiectul pe care eu l-am propus cu concesionarea parcãrilor din Petrosani nu a trecut, pentru cã majoritatea PSD – ALDE a fost împotriva acestuia si, practic, acest proiect a cãzut, desi, din punctul meu de vedere era benefic, inclusiv financiar, pentru cã, din banii pe care noi i-am fi colectat, puteam sã amenajãm alte parcãri. Probabil cã o sã revizuiesc proiectul si o sã îl reintroduc pe ordinea de zi, dar dupã ce mã voi consulta cu cei care l-au respins”, a spus Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petrosani. Parcãrile din Petrosani ar fi putut fi concesionate în urma unei licitatii cu strigare, însã, deocamdatã s-a renuntat la acest proiect, pentru cã preturile ar fi putut sã urce nejustificat, dat fiind faptul cã sunt foarte putine locuri amenajate. Soferii vor parca în continuare pe locurile pe care le gãsesc libere, fãrã sã plãteascã pentru asta si fãrã sã aibã vreo pretentie, iar locuri în plus de parcare vor fi construite, dacã se vor gãsi fondurile necesare.

Diana Mitrache

Advertisements

Un comentariu la „Parcãrile din Petrosani nu vor fi concesionate

  • 27 martie 2017 la 09:57
    Permalink

    Parcarile nu trebuie atribuite contra cost din cateva motive esentiale. Primul ar fi ca acolo unde chiar exista „parcari de resedinta” ele au existat dintodeauna, ele fiind construite odata cu blocurile aferente care sunt deservite de aceste parcari, ca urmare nu poate fi atribuit locul cuiva care considera ca ar fi indreptatit sa il blocheze in detrimentul celorlalti beneficiari potentiali ai acelei parcari. Aici exista si un caz derivat, al celor care au cate doua sau mai multe masini in familie si in mintea lor probabil ar fi normal sa le parcheze pe toate in sistem de rezervare. In al doilea rand autovehiculele existente sunt mult mai multe decat locurile standard de parcare, deci nu e logic sa se ofere numai unora aceste locuri (chiar daca sunt dispusi sa le plateasca-banii lor nu inlocuiesc dreptul moral asupra locurilor de parcare in sine). In al treilea rand se pune problema autovehiculelor care vin ocazional in zona cu parcarile respective (firme de servicii pe timpul zilei, persoane aflate in tranzit/vizita, etc.) unde de fapt apare situatia in care parcarea are locuri libere pe o perioada insemnata a zilei dar totusi nu se poate parca acolo pentru ca este rezervat. In al patrulea rand mai exista un aspect, extrem de important, al sumei platite teoretic pentru a beneficia de ceva care oricum ti se cuvine, adica daca ai masina si exista parcarea aferenta e logic sa beneficiezi de ea, nu sa te uiti cum beneficiaza doar unii, care sunt dispusi sa arunce sume de bani pentru a fi „proprietari”. Ca atare, sistemul de inchiriere al parcarilor catre posesorii de autoturisme este neavenit, inutil si deranjant pentru o parte insemnata a cetatenilor posesori de masini din oras, cetateni platitori de impozite auto si pe imobile.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.