Început în 1999, drumul ce trece prin Valea Jiului si denumit Drumul lui Bãsescu, pentru cã fostul presedinte al României era atunci ministrul Transporturilor, are nevoie din nou de bani. Si nu este vorba despre banii de constructie, dupã ce asociatiile ecologiste au pierdut procesul, ci chiar de bani pentru o nouã documentatie.

Dãnut Buhãescu, primarul din Uricani, spune cã banii ar putea veni doar de la bugetul statului si vorbeste despre sume uriase, pentru doar câtiva km de drum câti ar mai fi de construit, însã, se bazeazã pe sprijinul politic de care beneficiazã acum.

„Nu avem nicio certitudine, si atâta timp cât nu am nicio certitudine, decât cã eu mã zbat în continuare si înteleg cã voi sprijinit si de Laurentiu Nistor, sper sã convingem de nevoia acestui drum. Iar trebuie reluate avizele, unele au expirat si trebuie refãcut totul, studii de fezabilitate, avize, tot ce înseamnã documente pentru drumuri.  Noi vorbim de partea din DN 66, pânã la km 66, iar ultima evaluare a fost la 58 de milioane de euro, cã de acolo spre Herculane este drum judetean. Sunt 19,7 km din DN A 66, este zona cea mai grea, de prãpastie si de aceea este asa de scumpã”, a declarat Dãnut Buhãescu, primarul orasului Uricani.  Acest drum ar deschide, spune Buhãescu, noi orizonturi de dezvoltare pentru Uricani, Valea Jiului, dar si pentru judetul Hunedoara, în ansamblu.

„În primul rând, este deschiderea Vãii Jiului spre sud-vestul tãrii. Avem, pe de o parte, pentru zona de turism, si cred cã Valea Jiului trebuie sã aibã dreptul sã îsi punã în valoare potentialul turistic. Avem, pe de altã parte, bãile termale de la Herculane, la mijloc, Parcul National Retezat, zona cea mai valoroasã, iar înspre Lupeni, domeniul schiabil. Avem si portul de la Dunãre, Orsova, al doilea ca mãrime, care si pe zona de schimburi economice e bun”, a adãugat edilul din Uricani, care, însã, este sceptic cu privire la începerea lucrãrilor la acest drum, desi aceastã arterã a fost luatã în discutii sãptãmâna trecutã, la vizita din Deva a vice-premierului Sevil Shhaideh, care, la rândul sãu, a promis sprijin pentru construirea acestuia. În 2014 s-au pierdut nu mai putin de 59,4 milioane de euro, bani care nu au mai fost prinsi în buget ulterior, pentru cã exista acest proces intentat de ecologistii Agent Green, care nu au vrut continuarea lucrãrilor.  Mai sunt de realizat circa 20 de  kilometri, între Câmpu lui Neag si Cerna, lucrarea este dificilã, pe traseul stabilit fiind necesarã, între altele, construirea unui pod peste Cerna, a 82 de podete si a unui viaduct de coastã cu suprastructura în consolã. De asemenea, pentru protejarea faunei, sunt prevãzute sase viaducte pentru traversarea drumului de cãtre animalele mari si un podet în zona de reproducere a amfibienilor. Iar acum, dupã atâtia ani, avizele si studiile de fezabilitate, spune edilul din Uricani, sunt expirate si trebuie refãcute cu bani de la bugetul statului.

Diana Mitrache