Edilii de la Uricani i-au solicitat premierului României, Dacian Ciolos, deblocarea fondurilor pentru continuarea lucrãrilor de modernizare a drumului care face legãtura între Valea Jiului si Herculane. Lucrãri începute în 1999, neterminate nici în prezent.

Asa se prezintã situatia drumului care ar trebui sã facã legãtura dintre Valea Jiului si Herculane. Aceasta a fost prima investitie majorã demaratã în Valea Jiului dupã anii comunismului si a rãmas la stadiul de incertitudine. Fie nu au existat fonduri, fie s-au opus ecologistii, iar drumul este tot nefãcut.

De-a lungul timpului lucrãrile la acest tronson de drum au fost întrerupte de mai multe ori. Ultima oarã, fiind reluate în 2006 si sistate în 2008, iar în anul 2012 reprezentantii Greenpeace au cerut în instantã anularea avizului de mediu si orpirea definitivã a lucrãrilor, solicitând totodatã înfiintarea unei noi categorii de arie naturalã protejatã cu nivel de protectie strictã “peisaj forestier intact”.

“Am discutat cu premierul Ciolos despre drumul spre Herculane. Este absolut necesar ca acest drum sã fie finalizat. Nici în masterplanul de transport care a fost aprobat anul acesta nu sunt alocate fonduri pentru acest drum. Trebuie reactualizatã toatã documentatia pentru acel drum”, a declarat Dãnut Buhãescu, primarul orasului Uricani. Acesta sustine cã premierul a promis cã se va identifica o sursã de finantare si pentru acest drum. “Premierul mi-a spus cã în viitor o sã gãseascã o sursã de finantare”, a mai subliniat edilul. DN 66A, cunoscut drept “Drumul lui Bãsescu”, care face legãtura între Bãile Herculane si localitatea Uricani, are o istorie în spate. De aproape 20 de ani se încearcã realizarea legãturii între Valea Jiului si Herculane.

În anul 1999 drumul forestier a fost încadrat în categoria drumurilor nationale. Pe vremea când Traian Bãsescu era ministrul Transporturilor au început lucrãrile. Au fost construiti circa 20 de kilometri, din Uricani pânã în Câmpusel.

Lucrãrile au fost contestate de ONG-uri. Greenpeace si WWF au contestat investitia în instantã, iar dupã ani de procese acestia au pierdut. Odatã construit, DN66A ar face legãtura cu localitatea Cerna Sat din judetul Gorj, aflatã la doar 42 de kilometri de Bãile Herculane, pe un drum prost, dar care trebuie doar reabilitat, nu construit de la zero, cu toate avizele aferente. Miza este mare. Prin realizarea drumului s-ar asigura accesul direct spre portul Orsova si, mai departe, spre Serbia. Parcul National Retezat si domeniile schiabile din Valea Jiului ar deveni astfel foarte usor accesibile pentru o populatie de milioane de locuitori.

Monika BACIU