Valoarea totalã a subventiilor acordate de la bugetul de stat partidelor politice în luna octombrie se ridicã la peste 1,5 milioane de lei.   Potrivit unui comunicat al Autoritãtii Electorale Permanente (AEP) transmis  AGERPRES, din subventia totalã de 1.507.061,36 de lei, cei mai multi bani a încasat Partidul National Liberal a avut alocatã suma de 629.304,67 de lei, urmat de Partidul Social Democrat — 596.536,77 de lei, Partidul Alianta Liberalilor si Democratilor (ALDE) — 69.946,78 de lei, Uniunea Nationalã pentru Progresul României (UNPR) — 209.697,03 de lei si Partidul National Tãrãnesc Crestin Democrat (PNTCD) — 4.576,11 lei. AEP precizeazã cã  acordarea subventiei în cazul UNPR si PNTCD a fost suspendatã prin decizii ale presedintelui autoritãtii si vor fi pãstrate în sume de mandat potrivit prevederilor art. 24 alin. (5) din Legea nr. 334/2006, republicatã. Valoarea subventiei a rezultat în urma aplicãrii algoritmului de calcul prevãzut la art.24 din Normele metodologice de aplicare a Legii 334/2006 privind finantarea activitãtii partidelor politice si a campaniilor electorale, aprobate prin HG 10 /2016, coroborat cu prevederile art.38 – 39 din Legea partidelor politice 14/2003.

Curtea de Conturi va putea controla veniturile si cheltuielile partidelor politice

Presedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea pentru modificarea si completarea Legii nr. 334/2006 privind finantarea activitãtii partidelor politice si a campaniilor electorale, potrivit cãreia Curtea de Conturi va putea controla, alãturi de AEP, veniturile si cheltuielile partidelor politice. Potrivit legii, Curtea de Conturi poate controla legalitatea validãrii sumelor, în vederea rambursãrii cãtre competitorii electorali în termen de 30 de zile de la data finalizãrii controlului finantãrii campaniei electorale de cãtre AEP. În cazul efectuãrii acestui control de cãtre Curtea de Conturi, termenele pentru rambursarea cheltuielilor se prelungesc cu 30 de zile. În materialele electorale publicate în presa scrisã vor exista elemente de identificare a competitorilor electorali. Declaratiile cu privire la  elemente de campanie online, în vederea decontãrii sumelor, nu se vor face pe parcursul campaniei de fiecare datã când existã o publicitate online, ci va fi  o singurã declaratie centralizatoare, la sfârsitul campaniei electorale, în termen de 30 de zile de la data încheierii campaniei, mai prevede legea.