Mai bine de 10 ani a durat modernizarea drumului care face legãtura dintre Valea Jiului si Simeria, însã si acum existã însã portiuni unde antreprenorul nu a efectuat lucrãrile, asta desi a existat o primã receptie a lucrãrilor.

În urmã cu ani de zile au început lucrãrile de reabilitare a drumului national 66, drum care face legãtura între municipiul Petrosani si Simeria. Dupã 10 ani lucrãrile au fost finalizate, dar existã anumite probleme. Si asta în conditiile în care s-au cheltuit aproape 16 milioane de euro. Problemele au fost semnalate de 6 ani, dar niciun oficial al Ministerului Transporturilor nu a luat vreo mãsurã.

“La trecerea prin aceastã localitate (satul Rusi, comuna Bretea-n.r.) terasamentul soselei a fost înãltat cu circa 20 de cm. Locuitorii din satul Rusi care au proprietãtile de o parte si de alta a drumului s-au plâns în mot constant în ultimii sase ani cã santul colector pentru apele pluviale existent la momentul începerii lucrãrilor de reabilitare în localitate a fost înfundat de constructori si intrãrile în gospodãriile cetãtenilor, care erau prevãzute cu podete de scurgere a apelor pluviale, au fost desfiintate, asa încât toatã apa rezultatã din precipitatii care ajunge pe partea carosabilã se scurge direct în curtile gospodarilor din acea zonã”, aratã deputatul PSD; Natalia Intotero.

Problemele au fost semnalate de administratia comunei, însã fãrã niciun rezultat. Acum, oficialii Ministerului Transporturilor aratã cã pe tronsonul de drum existã probleme. “Contractul 4R3 pentru Reabilitarea DN 66 Hateg – Simeria km 179+917 – km 210+516 a fost semnat între CNADNR SA, în calitate de beneficiar si CCCF SA în calitate de antreprenor.

2-1

În data de 13 iunie 2012 a avut loc receptia la terminarea lucrãrilor, cu o perioadã de notificare a defectiunilor de 2 ani de tile. În data de 2 octomrbie 2014, s-a constituit din partea CNADNR SA comisia pentru receptia finalã a lucrãrilor executate. Având în vedere cã la acea datã, antreprenorul nu executase lucrãrile mentionate în anexa 2 la contractul 4R3 (realizare banca a III-a între km 182+470 – km 182+937, intersectia de la km 188+885, pasaj CF km 187+680), dar si alte lucrãri de remediere apãrute în perioada de notificare a defectiunilor, comisia a decis respingerea receptiei finale”, aratã un document al Ministerului Transporturilor.

Nici dupã respingerea receptiei nu au fost executate lucrãrile.

“Având în vedere cã nici dupã respingerea receptiei finale, antreprenorul nu a executat lucrãrile rãmase si nu a remediat neconformitãtile, beneficiarul, dupã cuantificarea acestor lucrãri si remedieri, a executat garantiile bancare de retineri monetare. Pentru finalizarea lucrãrilor (…), remedierea defectiunilor, dar si a rezolvãrii sesizãrilor notificate de cãtre cetãtenii afectati de reabilitarea drumului national DN 66, beneficiarul, prin reprezentantul local, Directia Regionalã de Drumuri si Poduri Timisoara, va încerca identificarea unor solutii pentru începerea lucrãrilor într-un timp cât mai scurt”, mai aratã Ministerul Transporturilor.

În ianuarie 2011 în Monitorul Oficial era publicat un act care atesta cã Guvernul aprobase indicatorii tehnici pentru DN 66 Simeria – Petrosani arãtând cã valoarea totalã a investitiei este de aproximativ 144,4 milioane de lei,dar care poate fi actualizatã în functie de evolutia preturilor. DN 66 între Simeria si Petrosani are în jur de 75 de kilometri, iar atunci când au început lucrãrile, drumul a fost împãrtit în trei tronsoane: Petrosani – Baru, Baru – Hateg si Hateg – Simeria. În data de 12 iunie 2012 a avut loc inaugurarea lucrãrilor realizate de catre compania Hidroplasto în parteneriat cu Astaldi S.p.a. pe tronsonul Baru Mare – Petrosani. Aceastã portiune de drum dintre Deva si Petrosani, face parte din culoarul  de drum european E79. Acesta începe în Miskolc, Ungaria, intrã în România, trece prin orasele Oradea, Deva, Petrosani, Târgu Jiu, Craiova si Calafat, intrã apoi în Bulgaria prin Vidin, trece prin Sofia si se terminã în Salonic, Grecia.

Monik BACIU