30 iunie este data la care lucrãrile de modernizare a drumului spre Voineasa ar trebui finalizate. Asa aratã responsabilii de la Compania Nationalã de Autostrãzi si Drumuri Nationale din România. Dar astãzi este 30 iunie, iar nici urmã de muncitor, dar de finalizarea lucrãrilor. Cei de la Drumurile Nationale recunosc cã termenele nu pot fi respectate.

“Se lucreazã în zonã. Când se fac derocãri se închide circulatia. Trebuie fãcute zidurile de sprijin, rigolele, dar si alte lucrãri. Iarna nu se lucreazã astfel cã termenele nu pot fi respectate”, a declarat Ioan Tudor, seful Drumurilor Nationale Gorj. De ani de zile, aici s-au fãcut doar lucrãri de peticire, mai ales pe partea care apartine de judetul Hunedoara. DN 7A a fost pasat de la unii la altii, ba la Craiova, ba la Timisoara. Acum doi ani, în luna iulie problemele s-au agravat, dupã ce drumul national a fost rupt, pe douã portiuni, de apele învolburate ale Jietului, în urma unor precipitatii abundente.

Guvernul României a aprobat, anul acesta, indicatorii tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii „Consolidare si protectie versanti DN 7A km 63+200 – km 86+601”, judetul Vâlcea. Mai exact este vorba de modernizarea drumului spre Voineasa, contract care are o valoare totalã de peste 66 de milioane de lei. urmeazã a fi construite noi poduri si reabilitat tot tronsonul.

“Lucrãrile de consolidare a Drumului national DN 7A vor continua pe traseul Vidra – limita dintre judetele Vâlcea si Hunedoara. Lucrãrile de consolidare si protectie a versantilor se vor desfãsura pe o lungime de 23 de kilometri si vor cuprinde si reabilitarea unui pod si constructia a încã 6 poduri noi. Guvernul a aprobat în sedinta de astãzi indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea si protectia versantilor de pe DN 7A, proiect realizat cu fonduri de la Banca Europeanã de Investitii si de la bugetul de stat. Investitia are o valoare totalã de circa 125 de milioane de lei  si a fost demaratã în anul 2008, însã în anul 2012 a fost opritã ca urmare a rezilierii contractului cu constructorul, rãmânând de executat lucrãri în valoare de peste 66 de milioane de lei”, se aratã în informarea Guvernului.

Finantarea obiectivului de investitii, prevazut la art.1 se realizeaza din imprumutu FI 23.371 acordat de Banca Europeanã de Investitii derulat conform O.U.G. nr. 64/2007 privind datoria publica, cu modificarile si completarile ulterioare si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Monika BACIU