Localnicii din Dealul Babii isi pun sperantele in presedintele Mircea Ioan Molot

Satenii din catunul Dealul Babii isi pun mari spe-rante in presedintele CJ Hunedoara, Ioan Mircea Molot, in privinta drumului judetean Merisor-Dealul Babii-Vulcan. Oamenii spun ca la alegeri l-au sustinut “cu mic cu mare” pe presedintele Mircea Molot pentru ca acesta sa finalizeze proiectul de modernizare a drumului DJ 666.

“Noi, toti din sat, l-am votat pe domnul Molot ca sa ne ajute cu acest drum. Acum ca a iesit presedinte speram sa nu ne uite si sa faca drumul, ca stim ca este un om de cuvânt si ce zice aia si face”, spune un satean din Dealul Babii.

„Domnul presedinte Molot ne-a promis ca ne va face si noua drumul sa arate bine. Speram sa nu ne mai prinda o iarna cu drumul asta pe care il avem acum”, spune un alt localnic.

De mai bine de 10 ani s-a adus in discutie moder-nizarea DJ 666 ( Merisor – Vulcan), aspect stipulat si in “Strategia de dezvoltare socio–economica a Bazinului carbonifer al Vaii Jiului” aprobata prin H.G. nr. 646/2002. In anul 2003 a fost elaborat si Planul de Amenajare al Teritoriului Zonal Valea Jiului in care era prevazuta modernizarea acestuia.

Anul trecut CJ Hunedoara a scos proiectul de reabilitare si modernizare a DJ 666 (km 1+010-km 5+010) la licitatie, iar  licitatia a fost adjudecata de SC Viva Construct SRL, cu sediul in Deva, la valoarea de 3.048.702 lei fara TVA, cu mult sub costul estimat initial de  6.906.922 lei fara TVA.

Istoria existentei drumului Dealul Babii-Merisor se pierde in antichitate. Acest drum  a fost unul de importanta majora  intre Transilvania si Oltenia, alaturi de cel de pe Valea Oltului. In perioada medievala drumul era folosit intens pentru negot, aspect evidentiat si de realizarea Turnului de vama de la Crivadia (in continuarea acestui drum), prin prelungirea sa peste pasul Vulcan spre Oltenia. Odata cu realizarea caii ferate Simeria-Subcetate-Merisor-Banita-Petrosani, in 1870, drumul si-a pierdut insa din importanta.

Odata modernizat drumul Dealul Babii-Merisor va reprezenta cu siguranta o alternativa  pe axa de comunicatie Valea Jiului-Tara Hategului, dat fiind faptul ca distanta se va scurta cu circa 16 kilometri. Totodata, potrivit documentelor, aceasta ruta mai scurta va facilita accesarea amenajarilor turistice, in perioada de iarna, din Straja si Pasul Vulcan si va stimula amenajarea de pensiuni agroturistice in zonele Rachita, Ruseti, Dealul Babii .

Marius MITRACHE

Advertisements